Avatar billede lmejding Nybegynder
28. januar 2010 - 14:51 Der er 4 kommentarer

Gemme indhold med Ajax - NicEdit

Hejsa

Jeg har fundet denne seje editor, som jeg vil bruge på mit site.
Den har en indbygget funktion, der lader os gemme indholdet vha ajax.

Problemet er at jeg ikke kan regne ud hvordan jeg gør det?
I eksemplet vises blot en alertbox...

Jeg regner med man skal angive en url og medbringe nogle data så modtager scriptet ved hvad den skal gøre - men jeg ved ikke hvordan jeg får den fyret afsted...

Kan nogen hjælpe??

http://nicedit.pbworks.com/Saving+via+AJAX
Avatar billede majbom Novice
28. januar 2010 - 18:27 #1
du er nødt til at have noget ajax op at køre som dit script kan kalde og sende parametrene fra editoren med til en side der kan gemme det i database, textfil eller noget tredje...

prøv at søg på google efter ajax tutorial
Avatar billede lmejding Nybegynder
29. januar 2010 - 05:55 #2
Tak for svaret - jeg har stort set styr på ajax delen (tror jeg) - men kan ikke få NicEdit funktionen til at fyre den af..
Jeg indsætter en funktion, der definerer requesten til update.asp.
Det virker i andre sammenhænge, men ikke her...?

<script type="text/javascript" src="http://js.nicedit.com/nicEdit-latest.js"></script> <script type="text/javascript">
//<![CDATA[
bkLib.onDomLoaded(function(){
  new nicEditor({fullPanel : true, onSave : function(content, id, instance) {
      //alert('save button clicked for element '+id+' = '+content);
    var options = {
    method : 'post',
    parameters: { data: content }
    };
    new Ajax.Request('update.asp', options);

}

  } }).panelInstance('myArea2');
});
  //]]>
  </script>
Avatar billede majbom Novice
29. januar 2010 - 18:15 #3
har du prøvet at lave noget debugging på update.asp? for at se om der kommer det med fra scriptet som du regner med...
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:15 #4
blev det løst?