Avatar billede olling Nybegynder
27. januar 2010 - 17:13 Der er 2 kommentarer

MX-opsætning til Google Apps på Surftown

Hej,

Jeg er igang med at oprette et online/mail/kalenderfællesskab for familien på Google Apps.

Jeg skal bruge et domæne, der kører på Surftowns servere.

Det drejer sig om domænet ollings.dk

Jeg har oprettet alle CNAME-poster og de virker.

Jeg har også oprettet alle MX-adresser - og jeg kan godt sende. Men hver gang man prøver at sende til os får man følgende fejl:

#5.7.1 smtp;554 5.7.1 <jakob@ollings.dk>: Relay access denied

Jeg har bøvlet i timevis for at få dette til at du - men får grå hår af det. Derfor håber jeg, at nogen herinde kan hjælpe.. :)

Du kan se mine MX-records her: http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx:ollings.dk

Jeg har i øvrigt fulgt guiden på surftown, og slettet deres standart-mx-adresse, og slået mail-hotel fra... Alt i alt burde det virke.. Men det gør det ikke :S :C

Nogle gode bud?

vh

Jakob
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. januar 2010 - 17:22 #1
Prøv evt. at se på dette script - Det er godt nok lavet til gratisdns, men ellers kan indholdet jo kopieres.

http://henrik.schack.dk/2008/08/30/google-apps-enabler-til-gratisdns/
Avatar billede olling Nybegynder
27. januar 2010 - 18:09 #2
Hmm.. Det virker ikke hos Surftown da det ret specifikt retter sig imod gdns.

Jeg har dog kigget scriptet igennem - og selvom jeg ikke er supergod til php-kode, så tror jeg, at jeg har oprettet DNS rigtigt - eller i hvertfald på samme måde :)

* MX-værdierne er ens (selvom jeg tror, at det er dem, der er problemet)

* CNAME er ikke ens, men det burde ikke være problemet

* Jeg har ikke oprettet SRV eller SPF records - men det burde ikke betyde noget.

Jeg har i øvrigt også et andet domæne, der kører fint med apps fra gdns - og uden SRV/SPF-records. Det har jeg naturligvis også tjekket op imod - og det burde være ens..