Avatar billede tehmalone Nybegynder
26. januar 2010 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP Session slutter uventet?

Hej. Jeg arbejde lidt på en side for sjov, og jeg har et problem med, at siden lukker min session når jeg prøver at opdatere bestemte ting i min MySQL database.

[code]
...
if($rows['admin'] == "2"){echo "Superadmin";} else if($rows['admin'] == "1"){echo "Admin";} else{echo "Bruger";} ?>
<br />&AElig;ndr dette: <form id="form" name="form" method="post" action="http://www.malone.dk/?go=make_admin&id=<?PHP echo $rows['id']; ?>">
<select name="admin">
<option value="0">Bruger</option>
<option value="1">Admin</option>
<option value="2">Superadmin</option>
</select>
<input type="submit" value="Go!" />
</form>
...[/code]

og make_admin filen ser således ud:

[code]
<?PHP
require "login_check.php";
require "mli.php";
require "admin_check.php";
if($is_admin == true)
{
if($is_superadmin == true){$admin = @$_POST['admin'];}
//MySQL connection
$tbl_name = "members"; //Table name i MySQL databasen

//Log ind i MySQL databasen med info fra mli.php
mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");
$id = $_GET['id'];
if($is_superadmin == true){$sql="UPDATE $tbl_name SET admin='$admin' WHERE id='$id'";} else{$sql="UPDATE $tbl_name SET admin='1' WHERE id='$id'";}

$result=mysql_query($sql);

    if($result)
    {
        header('location:?go=success&case=make');
        exit;
    }
    else
    {
        header('location:?go=fail&case=make');
        exit;
    }

// close connection
mysql_close();
}
else
{
    header("location:http://www.malone.dk/?go=access_denied&origin=adminuser");
}
?>[/code]

Men den når aldrig at køre koden, for i forløbet mellem at skifte til næste side, lukker den sessionen?

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede alex15 Nybegynder
26. januar 2010 - 14:41 #1
Kunne vi ikke få din kode uden alt det der '?&gt;' - '&quot;' mv?
Avatar billede tehmalone Nybegynder
30. januar 2010 - 02:57 #2
Jeg løste problemet ved at smelte siderne sammen til en enkelt side, og bruge $_GET
Avatar billede alex15 Nybegynder
30. januar 2010 - 12:26 #3
Okay, men husk nu at dine brugerne kan ændre ved $_GET variablerne? - Så dette er ikke en særlig sikker løsning :) - Hvis det kan bruges til at fører fx bruger informationer fra en side til en anden?