Avatar billede vv25 Nybegynder
26. januar 2010 - 09:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel DataObj.PutInClipboard, mister formateringen

Hej

Jeg har en tekst der skal kopieres fra Excel ind i et andet program, og det hele virker bortset fra en lille ting, når jeg skriver et beløb i tilskudsberettigetBeløb f.eks. 20022,75 laver den det om til 20023 når jeg indsætter det. Og det er uanset hvilket program jeg indsætter det i. Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Den tekst der bliver kopieret ind i udklipsholderen er nedenstående:

Dim Journal As String
Dim Periode As String
Dim Modtaget As String
Dim Sygedage As Integer
Dim Tilskudsgrad As String
Dim TilskudsberettigetBeløb As Long
Dim FradragSygdom As Long
Dim Udbetaling As Long
Dim Navn As String
Dim DataObj As New MSForms.DataObject

Periode = ActiveSheet.Range("D17")
Modtaget = ActiveSheet.Range("D18")
Sygedage = ActiveSheet.Range("D10")
Tilskudsgrad = ActiveSheet.Range("D8")
TilskudsberettigetBeløb = ActiveSheet.Range("D7")
FradragSygdom = ActiveSheet.Range("D13")
Udbetaling = ActiveSheet.Range("D14")
Navn = ActiveSheet.Range("D16")

Journal = "Refusion : " & Periode & " (" & Modtaget & ")." & " " & Sygedage & " sygedage i perioden. Tilskud " & Tilskudsgrad & " x " & TilskudsberettigetBeløb & " - " & Sygedage & " sygedage kr. " & FradragSygdom & " = kr. " & Udbetaling & ". Anvist via KMD d.d i.h.t LAB §71." & " " & Navn & "        BIF/Løntilskud"

    DataObj.SetText Journal
    DataObj.PutInClipboard
Avatar billede a_nor Nybegynder
26. januar 2010 - 09:24 #1
Din
TilskudsberettigetBeløb må ikke være af typen Long
men evt. float
Avatar billede vv25 Nybegynder
26. januar 2010 - 09:26 #2
jeg er ikke helt så stærk endnu i VBA, har du noget imod at uddybe det lidt??

Er den automatisk long, for jeg synes ikke at jeg har defineret den sådan.
Avatar billede a_nor Nybegynder
26. januar 2010 - 09:35 #3
et udpluk af din liste:
Dim Sygedage As Integer
Dim Tilskudsgrad As String
Dim TilskudsberettigetBeløb As Long    dette er 4 byte integer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dim FradragSygdom As Long

Floating point muligheder er
Singel
Double
currency
Avatar billede vv25 Nybegynder
26. januar 2010 - 09:56 #4
Tusind tak, det virkede.
Skriver du et svar så jeg kan give point
Avatar billede a_nor Nybegynder
26. januar 2010 - 10:02 #5
Fint det virker :-)

Skulle du have overskud kan du tjekke  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/kfsatb94.aspx

mvh.