Avatar billede l_otto Nybegynder
25. januar 2010 - 12:22 Der er 5 kommentarer

Område hvor css style IKKE skal virke

Hej

Jeg har en hjemmeside CMS, der er styret af en stylesheet.

Men jeg har et område Indholdsdelen (midten af siden) som IKKE skal styres den overordnede stylesheet men af den kode WYSIWYG generere når de laver en side..

Findes der en kode jeg kan sætte ind i min masterpage omkring det område hvor den trækker midter content frem så det der vises i det område ikke påvirkes af min css.

Håber I forstår

Når de prøver at ændre skrifttypen til arial kan de ikke fordi den overordnede css er verdana..

Her er koden fra masterpagen

<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" >
<tr>
<td height="100%" align="left" valign="top" >

<div style="margin-left:3px; margin-right: 3px; margin-top: 3px; margin-bottom: 3px;">

<asp:contentplaceholder id="ContentPlaceHolderBody" runat="server">
Indhold placeres her
</asp:contentplaceholder>

</div>
</td>
</tr>
</table>

Så kan man sætte noget ind her...der gør gør den IKKE i indholdsområdet bruger min CSS
Avatar billede bech1992 Nybegynder
25. januar 2010 - 12:39 #1
Kender ikke noget kode hvor man css'en ikke skal virke, men det du kan gøre er, at alle andre steder end der hvor css'en skal virke kan du gøre følgende:

fx. content

#content h1 {
    color:#99cc33;
    font-family:Calibri;
    font-size:24px;
}
#content P {
    color:#99cc33;
    font-family:Calibri;
    font-size:24px;
}
mens du et andet sted fx skriver:
#main P {
    color:#ffffff;
    font-family:Arial;
    font-size:24px;
}

#content h1 {
    color:#ffffff;
    font-family:Arial;
    font-size:24px;
}

osv.

Det vil sige at du kan lave forskellige "regler" for eks. h1 og P i de forskellige Div tags.
Håber du forstod det :)
og håber det hjalp dig lidt :D ellers bare skriv.
Avatar billede l_otto Nybegynder
25. januar 2010 - 12:41 #2
ok jeg må prøve...
Avatar billede bech1992 Nybegynder
25. januar 2010 - 12:50 #3
sorry, vi prøver lige igen;)

Hvis du ligger din contentplaceholder ind i et div tag, kan du jo gøre det samme.. Hvis vi kalder div tagget i contentplaceholder for "body" kan du lave dit css således

#body p {
    color:#ffffff;
    font-family:Arial;
    font-size:24px;
}

#body h1 {
    color:#ffffff;
    font-family:Arial;
    font-size:24px;
}
#body h2 {
    color:#ffffff;
    font-family:Arial;
    font-size:24px;
}

#body a:link, #body a:visited {
    color:#666666;
    font-family:Candara;
    font-size:14px;
    text-decoration:none;
}

#body a:hover, #body a:active {
    color:#cc6600;
    font-family:Candara;
    font-size:14px;
    text-decoration:none;
}
OSV. så kan du både lave individuelle h1 h2 h3  links m.m. som kun gælder for "body"
Lidt dårligt forklaret, men håber du forstår hvad jeg mener:)
Avatar billede l_otto Nybegynder
25. januar 2010 - 13:17 #4
jo men det der er problemet er... at der skal slet ikke bruges style i det område for den style der skal bruges der skal trækkes fra databasen hvor det er sat ind via den editor der er i vores cms system
Avatar billede bech1992 Nybegynder
25. januar 2010 - 13:27 #5
så prøv det første jeg skrev det burde virke