Avatar billede fozzyc Nybegynder
25. januar 2010 - 11:49 Der er 9 kommentarer

Random html

Hej

Jeg skal bruge en funktion som kan vælge en random html kode ved load af siden. Den skal kunne vælge imellem 5 forskellige html koder, hvorefter denne så vises et bestemt sted på siden. Reloader man siden bliver en ny html kode vist.

Koden der skal vises er video embed fra blip.tv. Ala youtube.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede phliplip Nybegynder
25. januar 2010 - 12:51 #1
Meget simplificeret bud :)

<?php

$html = array('<b>HTML 1</b>',
              '<b>HTML 2</b>',
              '<b>HTML 3</b>',
              '<b>HTML 4</b>',
              '<b>HTML 5</b>',
);

$randomHtmlKey = rand(0, count($html));

echo $html[$randomHtmlKey];

?>
Avatar billede fozzyc Nybegynder
25. januar 2010 - 13:03 #2
Prøvede det lige uden held, den viser bare hele koden næsten. Mangler der ikke nogle " forskellige steder evt?
Avatar billede intenz Novice
25. januar 2010 - 13:05 #3
Ja, du kan godt lægge det i et array. Det bliver bare lidt besværligt med en stor HTML kode og især hvis du får behov for ændre i den.

Jeg vil nok lægge det i en tabel i din database, og så hente det ud med:
SELECT felt FROM tabel ORDER BY rand() LIMIT 1

Så har du også mulighed for rette det direkte i databasen eller lave en administration til det, hvis du har lyst.
Avatar billede fozzyc Nybegynder
25. januar 2010 - 13:12 #4
Det kunne måske også bruges ja, tak
Avatar billede phliplip Nybegynder
25. januar 2010 - 13:35 #5
Mit eksempel er testet.. hvilket er ret sjældent jeg gør her på eksperten. Så jeg forstår ikke helt hvad du mener med det viser hele koden?!

Men ja, du kan også ligge det i en database. Meeen det virker lidt overkill, hvis du kun skal have et begrænset antal forskellige html koder.
Avatar billede fozzyc Nybegynder
25. januar 2010 - 13:48 #6
Du kan se fejlen her: http://www.247autodele.dk/index.php skal oplyse det er en html box via shoppens admin system jeg sætter koden ind i, kan evt være derfor.
Avatar billede showsource Seniormester
25. januar 2010 - 14:20 #7
count($html) vil gi' 5 med viste ex.
rand(0,5) vælger et tal fra 0 til og med 5
Og $html[5] findes ikke.
Avatar billede phliplip Nybegynder
27. januar 2010 - 08:47 #8
Point taken!

$randomHtmlKey = rand(0, (count($html)-1));
Avatar billede fozzyc Nybegynder
28. januar 2010 - 21:23 #9
Tak lav et svar så får du nogle point