Avatar billede scriptkid Nybegynder
25. januar 2010 - 11:32 Der er 1 løsning

postback problem

Hej Eksperter,

Jeg er løbet ind i et problem som jeg ikke lige kan gennemskue hvordan jeg løser. Jeg har denne kode:

using System;
using System.IO;
using System.Collections;
using System.Configuration;
using System.Data;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Xml.Linq;

public partial class Files : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (IsPostBack == false)
        {
            SystemFileList("", true,true);
        }
    public void SystemFileList(string Dir, bool Foward,bool NewFolder)
    {
        if (NewFolder == true)
        {
            Session["ItemCounter"] = 0;
            Session["ItemsToShow"] = 10;
            Session["LocalCounter"] = 0;
        }

        if (Dir == null)
            Dir = "";

        DirectoryInfo DirInfo = new DirectoryInfo(Server.MapPath(Dir));
        DirectoryInfo[] SubDirs = DirInfo.GetDirectories();
        FileInfo[] Files = DirInfo.GetFiles();

        int ItemCounter = 0;
        int ItemsToShow = int.Parse(Session["ItemsToShow"].ToString());
        int LocalCounter = 0;
        int Count = 0;

        if (Foward == true)
        {
            if (int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) == 0 && IsPostBack == true)
                Session["ItemCounter"] = ItemsToShow;

            ItemCounter = int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString());

            Session["ItemCounter"] = int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) + ItemsToShow;

        }
        else
        {
            ItemCounter = int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) - ItemsToShow;
            Session["ItemCounter"] = int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) - ItemsToShow;
            if (int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) < 0)
                Session["ItemCounter"] = 0;

        }

        List.Controls.Clear();

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div1 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        Div1.ID = "FileListLeft";
        Div1.Attributes.Add("class", "filebox");
        List.Controls.Add(Div1);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div2 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        Div2.ID = "FileListRight";
        Div2.Attributes.Add("class", "filebox");
        List.Controls.Add(Div2);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl DivH3 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        DivH3.Attributes.Add("class", "fileheaderbox");
        Div1.Controls.Add(DivH3);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl DivH4 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        DivH4.Attributes.Add("class", "fileboxheader1");
        DivH4.InnerText = "Type";
        DivH3.Controls.Add(DivH4);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl DivH6 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        DivH6.Attributes.Add("class", "filetext");
        DivH6.InnerText = "name";
        DivH3.Controls.Add(DivH6);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl DivH7 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        DivH7.Attributes.Add("class", "fileheaderbox");
        Div2.Controls.Add(DivH7);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl DivH8 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        DivH8.Attributes.Add("class", "filebox1");
        DivH8.InnerText = "Type";
        DivH7.Controls.Add(DivH8);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl DivH10 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        DivH10.Attributes.Add("class", "filetext");
        DivH10.InnerText = "name";
        DivH7.Controls.Add(DivH10);

        System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Divx = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
        Divx.Attributes.Add("class", "clear");
        List.Controls.Add(Divx);

        for (int j = 0; j < SubDirs.Length; j++)
        {
            if (LocalCounter == ItemCounter && Count < ItemsToShow)
            {
                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div3 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div3.Attributes.Add("class", "filecontentbox");

                if ((ItemsToShow / 2) < (Count + 1))
                {
                    Div2.Controls.Add(Div3);
                }
                else
                {
                    Div1.Controls.Add(Div3);
                }

                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div4 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div4.Attributes.Add("class", "filebox1");
                Div3.Controls.Add(Div4);

                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div5 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div5.Attributes.Add("class", "fileimg");
                Div4.Controls.Add(Div5);

                //Image Img = new Image();
                ImageButton Img = new ImageButton();
                Img.ImageUrl = "images/ui/folder_icon.jpg";
                Img.Command += new CommandEventHandler(Img_Command);
                Img.CommandArgument=SubDirs[j].Name;
                Div5.Controls.Add(Img);

                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div6 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div6.Attributes.Add("class", "filetext");

                Div3.Controls.Add(Div6);

                LinkButton Link1 = new LinkButton();
                Link1.Command += new CommandEventHandler(Link1_Command);
                Link1.CommandName = SubDirs[j].Name;
                Link1.Text = SubDirs[j].Name;
                Div6.Controls.Add(Link1);

                ItemCounter++;
                Count++;
            }
            LocalCounter++;
        }

        for (int i = 0; i < Files.Length; i++)
        {

            if (LocalCounter == ItemCounter && Count < ItemsToShow)
            {
                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div3 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div3.Attributes.Add("class", "filecontentbox");

                if ((ItemsToShow / 2) < (Count + 1))
                {
                    Div2.Controls.Add(Div3);
                }
                else
                {
                    Div1.Controls.Add(Div3);
                }

                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div4 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div4.Attributes.Add("class", "filebox1");
                Div3.Controls.Add(Div4);

                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div5 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div5.Attributes.Add("class", "fileimg");
                Div4.Controls.Add(Div5);

                Image Img = new Image();
                Img.ImageUrl = "images/ui/image_icon.jpg";
                Div5.Controls.Add(Img);

                System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl Div6 = new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlGenericControl("DIV");
                Div6.Attributes.Add("class", "filetext");
                Div6.InnerText = Files[i].Name;

                Div3.Controls.Add(Div6);

                ItemCounter++;
                Count++;
            }
            LocalCounter++;

        }

        Session["LocalCounter"] = LocalCounter;

        int x = 0;
        if (IsPostBack == false)
            x = ItemsToShow;

        if (int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) > x)
        {
            BackBtn.Visible = true;
            BackImg.Visible = true;
        }
        else
        {
            BackBtn.Visible = false;
            BackImg.Visible = false;
        }

        if (int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) < LocalCounter)
        {
            FowardBtn.Visible = true;
            FowardImg.Visible = true;
        }
        else
        {
            FowardBtn.Visible = false;
            FowardImg.Visible = false;
        }

        if (int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) > int.Parse(Session["LocalCounter"].ToString()))
            Session["ItemCounter"] = int.Parse(Session["ItemCounter"].ToString()) - ItemsToShow;

        //Label1.Text = "ItemCounter :" + ItemCounter + " |LocalCounter :" + LocalCounter + " |Count : " + Count + " |SessionItemCounter : " + Session["ItemCounter"].ToString();
    }

    void Link1_Command(object sender, CommandEventArgs e)
    {
        SystemFileList("", true, false);
        Ilabel.Text = e.CommandName.ToString();
        throw new NotImplementedException();
    }

    void Img_Command(object sender, CommandEventArgs e)
    {
        Ilabel.Text = "folder : " + e.CommandArgument.ToString();
        SystemFileList(e.CommandArgument.ToString(), true, true);

        throw new NotImplementedException();
    }

    public void Back_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        SystemFileList("", false,false);
    }

    public void Foward_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        SystemFileList("", true,false);
    }

    protected void FileItem_Command(object sender, CommandEventArgs e)
    {
        //currentPath = e.CommandArgument.ToString();

        //SystemFilesList(currentPath);
    }

    protected string currentPath
    {
        get
        {
            if (ViewState["currentPath"] != null)
                return (string)ViewState["currentPath"];

            return "";
        }
        set
        {
            ViewState["currentPath"] = value;
        }

problemmet er at de Linkbuttons som denne kode generer ikke virker som de skal  "Link1_Command" funktionen køre ikke de funktioner som de er sat til at gøre ??

LinkButton Link1 = new LinkButton();
                Link1.Command += new CommandEventHandler(Link1_Command);
                Link1.CommandName = SubDirs[j].Name;
                Link1.Text = SubDirs[j].Name;
                Div6.Controls.Add(Link1);
Avatar billede scriptkid Nybegynder
25. januar 2010 - 14:45 #1
lukker!