Avatar billede lortepc Nybegynder
24. januar 2010 - 17:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find tekst i kolonne - slet den - og indsætte "noget andet tekst" i cellen til venstre...

Jeg er kørt fast igen....

Tekststrengen står i kolonne D, men der skal ikke søges i alle celler i kolonnen. Kriterierne herfor står i kolonne B:
1.xx & 2.xxx & 3.xxx osv. Der skal kun ændres i celler hvor kolonne B har fx.: 2.xxx (Dem er der mange af)

Takker mange gange med en røvfuld point :)
Avatar billede lortepc Nybegynder
24. januar 2010 - 17:17 #1
Det der søges på er kun en del af tekststrengen!
Avatar billede excelent Ekspert
24. januar 2010 - 18:37 #2
Send en eks.fil
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2010 - 18:40 #3
altså, hvis der står 'kurt' i d2, og b2 indeholder '2.kurt' så skal d2 være tom, og c2 skal skrive 'ny tekst'.
Avatar billede lortepc Nybegynder
24. januar 2010 - 20:06 #4
Hvis den her boks nu var lavet som et excel ark, så ville tingene være lidt lettere at forklare :) Osse for dem der ingen email har i deres profil... (claes57)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2010 - 20:24 #5
jeg arbejder her ud fra, at det skal løses i forum. Ellers kan folk jo bare maile og betale til mit firma ;)
Avatar billede excelent Ekspert
24. januar 2010 - 20:45 #6
koden virker på layout i filen du sendte, men det stemmer ikke helt med dit første indlæg

Sub Opdel()
For Each C In Range("A2:A7")
If Left(C, 2) = 2 Then ' Or Left(C, 2) = 3 Then
x = C.Offset(0, 3).Value
y = C.Offset(0, 2).Value
If InStr(1, Trim(x), " ") = 0 Then y = y & " " & x Else y = y & " " & Left(x, InStr(1, x, " "))
C.Offset(0, 2).Value = y
C.Offset(0, 3).Value = Replace(C.Offset(0, 3).Value, C.Offset(0, 2).Value, "")
End If
Next
End Sub
Avatar billede lortepc Nybegynder
24. januar 2010 - 21:15 #7
Takker mange igen igen... :) Smid et svar!
Avatar billede excelent Ekspert
24. januar 2010 - 21:42 #8
velbekom