Avatar billede chrisrj Forsker
22. januar 2010 - 22:43 Der er 1 løsning

Gennemsøge collection af objekter fra en anden klasse

Hejsa

Jeg har, store, problemer med at få dette til at virke som jeg gerne vil have det. :-/

Jeg har en klasse med objekter(ResearchProject).
Denne klasse bliver initieret af klassen Research, som blver initieret af formen ResearchForm.

På formen har jeg så en listbox, hvor jeg gerne vil have listet alle objekterne(som passer på nogle simple kriterier) fra ResearchProject.

Det kunne jeg også sagtens INDEN jeg oprettede og flyttede funktioner over i klassen Research...!

Men nu får jeg problemer, for jeg ved ikke hvordan jeg skal tilgå mine objekter.:-/

Funktionen på formen:

Sub UpdateAvailableRP()
    Dim rpGameProject As ResearchProject

    For Each rpGameProject In rpGame.GetList
        If (rpGameProject.Locked = False) And (rpGameProject.Status = Research.constNOTBeingResearched) Then
            If lstbAvailableProjects.FindStringExact(rpGameProject.ProjectName) = -1 Then
                lstbAvailableProjects.Items.Add(rpGameProject.ProjectName)
            End If
    Next
End Sub

Initiering af Research klassen på formen:

Dim rpGame As New Research(10, 0, 0, 1)

Initiering af ResearchProject klassen i klassen Research:

Dim rpGame As GenericCollection(Of ResearchProject) = New GenericCollection(Of ResearchProject)()

Getlist funktionen ligger i klassen GenericCollection:
Public Function GetList() As Array
    GetList = List
End Function

Jeg får så en fejl i denne funktion:
Et objekt af typen 'ResearchProjects.GenericCollection`1[ResearchProjects.ResearchProject]' kan ikke konverteres til typen 'System.Array'.

Jeg har snart prøver 10000 forskellige ting, men åbenbart ikke den rigtige...
Jeg bruger VBE 2005, hvis det har noget at sige...
Avatar billede chrisrj Forsker
23. januar 2010 - 11:44 #1
Nå, man kan jo også bare lave sin egen liste...:-/
Ikke ligeså fedt, men det virker da...