Avatar billede george Nybegynder
22. januar 2010 - 18:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til 500 Internal server error

Jeg får fejlen "500 Internal server error"

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Hvordan kommer jeg af med den?
Avatar billede intenz Novice
22. januar 2010 - 19:01 #1
Det kan jo skyldes mange ting. Det svarer til, at du spørger en mekaniker om 'hvorfor kan min bil ikke starte?'.

Det er dog højst sandsynligt ikke et php problem. Har du en .htaccess fil på side, eller hvad du lavet på siden når du fik problemet?
Avatar billede george Nybegynder
22. januar 2010 - 19:38 #2
Ok det kan jeg godt se :) Sorry! Må være lidt mere informativ næste gang.

Min htaccess fil ser sådan ud:(Den har jeg ikke rørt ved.)
<IfModule mod_rewrite.c>
  RewriteEngine on
  RewriteRule    ^$ app/webroot/    [L]
  RewriteRule    (.*) app/webroot/$1 [L]
</IfModule>

Kopieret noget php kode ind i en folder. Kunne config.php som er med i koden jeg kopierede ind være årsagen til problemet?
Avatar billede intenz Novice
22. januar 2010 - 19:44 #3
Jeg kunne forestille mig, at det var .htaccess filen der gør det.
Jeg har aldrig oplevet at få en 500 internal server error fra PHP.

Prøv evt. at slet din .htaccess fil (tag backup inden) og så se om fejlen stadig kommer.

Jeg er ikke den skarpeste i .htaccess, så der kan ikke komme med meget hjælp, men det er der fejlen plejer at være når det er 500 error.

Et tip hvis det er den; prøv at slet enkelte ting fra den og se hvad den fejler på, så kan du nok komme tættere på fejlen.
Avatar billede george Nybegynder
22. januar 2010 - 19:47 #4
Ok jeg prøver lige.

Tak.
Avatar billede intenz Novice
22. januar 2010 - 19:48 #5
Lige lidt mere info :)

Den adgang .htaccess har er typisk sat af det webhotel du bruger, så det er ikke ualmindeligt, at nogle kommandoer i .htaccess ikke virker på alle webhoteller.

Så som sagt, prøv fjern linjer gradvist fra .htaccess, så bør du kunne se hvilken del den fejler på.

Så må du se om du kan leve med, at det ikke er i filen eller om nogle kan hjælpe dig med en workaround.
Avatar billede george Nybegynder
22. januar 2010 - 19:56 #6
Ja det hjalp lidt.

Jeg ændrede også 'host' => 'localhost' til 'host' => '' og det hjalp også lidt på det, men der kommer en masse andre fejl som jeg ikke kan tyde.
Avatar billede intenz Novice
22. januar 2010 - 20:00 #7
Hvilke fejl? :)
Avatar billede george Nybegynder
22. januar 2010 - 20:01 #8
Warning (2): mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'admin'@'localhost' (using password: YES) [CORE/cake/libs/model/datasources/dbo/dbo_mysql.php, line 117]

Code | Context

$config    =    array(
    "persistent" => false,
    "host" => "",
    "login" => "admin",
    "password" => "Boss999",
    "database" => "george_auctiondb",
    "port" => "3306",
    "connect" => "mysql_pconnect",
    "driver" => "mysql",
    "prefix" => ""
)
$connect    =    "mysql_pconnect"

mysql_connect - [internal], line ??
DboMysql::connect() - CORE/cake/libs/model/datasources/dbo/dbo_mysql.php, line 117
DboSource::__construct() - CORE/cake/libs/model/datasources/dbo_source.php, line 110
ConnectionManager::getDataSource() - CORE/cake/libs/model/connection_manager.php, line 111
Model::setDataSource() - CORE/cake/libs/model/model.php, line 2515
Model::__construct() - CORE/cake/libs/model/model.php, line 370
AppModel::__construct() - APP/app_model.php, line 7
ClassRegistry::init() - CORE/cake/libs/class_registry.php, line 138
Controller::loadModel() - CORE/cake/libs/controller/controller.php, line 450
Controller::constructClasses() - CORE/cake/libs/controller/controller.php, line 404
Dispatcher::_invoke() - CORE/cake/dispatcher.php, line 226
Dispatcher::dispatch() - CORE/cake/dispatcher.php, line 213
require - APP/webroot/index.php, line 90
[main] - CORE/index.php, line 63

Warning (2): mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource [CORE/cake/libs/model/datasources/dbo/dbo_mysql.php, line 122]

Code | Context

$config    =    array(
    "persistent" => false,
    "host" => "",
    "login" => "admin",
    "password" => "Boss999",
    "database" => "george_auctiondb",
    "port" => "3306",
    "connect" => "mysql_pconnect",
    "driver" => "mysql",
    "prefix" => ""
)
$connect    =    "mysql_pconnect"

mysql_select_db - [internal], line ??
DboMysql::connect() - CORE/cake/libs/model/datasources/dbo/dbo_mysql.php, line 122
DboSource::__construct() - CORE/cake/libs/model/datasources/dbo_source.php, line 110
ConnectionManager::getDataSource() - CORE/cake/libs/model/connection_manager.php, line 111
Model::setDataSource() - CORE/cake/libs/model/model.php, line 2515
Model::__construct() - CORE/cake/libs/model/model.php, line 370
AppModel::__construct() - APP/app_model.php, line 7
ClassRegistry::init() - CORE/cake/libs/class_registry.php, line 138
Controller::loadModel() - CORE/cake/libs/controller/controller.php, line 450
Controller::constructClasses() - CORE/cake/libs/controller/controller.php, line 404
Dispatcher::_invoke() - CORE/cake/dispatcher.php, line 226
Dispatcher::dispatch() - CORE/cake/dispatcher.php, line 213
require - APP/webroot/index.php, line 90
[main] - CORE/index.php, line 63

Warning (2): mysql_get_server_info(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource [CORE/cake/libs/model/datasources/dbo/dbo_mysql.php, line 130]

Code | Context

$config    =    array(
    "persistent" => false,
    "host" => "",
    "login" => "admin",
    "password" => "Boss999",
    "database" => "george_auctiondb",
    "port" => "3306",
    "connect" => "mysql_pconnect",
    "driver" => "mysql",
    "prefix" => ""
)
$connect    =    "mysql_pconnect"

mysql_get_server_info - [internal], line ??
DboMysql::connect() - CORE/cake/libs/model/datasources/dbo/dbo_mysql.php, line 130
DboSource::__construct() - CORE/cake/libs/model/datasources/dbo_source.php, line 110
ConnectionManager::getDataSource() - CORE/cake/libs/model/connection_manager.php, line 111
Model::setDataSource() - CORE/cake/libs/model/model.php, line 2515
Model::__construct() - CORE/cake/libs/model/model.php, line 370
AppModel::__construct() - APP/app_model.php, line 7
ClassRegistry::init() - CORE/cake/libs/class_registry.php, line 138
Controller::loadModel() - CORE/cake/libs/controller/controller.php, line 450
Controller::constructClasses() - CORE/cake/libs/controller/controller.php, line 404
Dispatcher::_invoke() - CORE/cake/dispatcher.php, line 226
Dispatcher::dispatch() - CORE/cake/dispatcher.php, line 213
require - APP/webroot/index.php, line 90
[main] - CORE/index.php, line 63

Warning (2): mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource [CORE/cake/libs/model/datasources/dbo/dbo_mysql.php, line 154]
Avatar billede intenz Novice
22. januar 2010 - 20:28 #9
Ja, localhost er til dit database kald. Så at fjerne den løser ikke dit problem. Det gør bare, at du ikke kan forbinde til din database.
Avatar billede george Nybegynder
22. januar 2010 - 21:00 #10
Også når det ikke er lokalt på maskinen men online på serveren?
Avatar billede intenz Novice
22. januar 2010 - 22:35 #11
Det kommer an på dit webhotel, du har sikkert fået en mail fra dem hvori det står.
Avatar billede george Nybegynder
24. januar 2010 - 12:24 #12
Fejl 500 Internal Server error er nu væk. Det var et eller andet på serveren, host leversandøren fixede det.
Avatar billede george Nybegynder
24. januar 2010 - 12:26 #13
Kom med et svar intenz så du kan få dine points.

Ved du hvordan man kommer af med denne fejl? "Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)"

Husk det på serveren jeg får fejlen og ikke lokalt på min PC.
Avatar billede intenz Novice
24. januar 2010 - 12:51 #14
Det er fordi du prøver kommer ind på din mysql database med bruger: root og uden adgangskode.

Du skal tjekke min mail fra webhotellet, der står dit brugernavn/password til mysql på serveren.
Avatar billede george Nybegynder
24. januar 2010 - 13:02 #15
Ok jeg prøver lige at finde mailen.
Avatar billede george Nybegynder
24. januar 2010 - 13:10 #16
WOW!! Ok nu forsvandt der en masse fejl, men der er stadig nogle få tilbage. Jeg begynder at se lyset for enden at tunnellen :) LOL!

Error:  ProjectController could not be found.

Error: Create the class ProjectController below in file: app/controllers/project_controller.php

<?php
class ProjectController extends AppController {

    var $name = 'Project';
}
?>

Notice: If you want to customize this error message, create app/views/errors/missing_controller.ctp

Notice (8): Undefined variable: appConfigurations [APP/views/elements/footer.ctp, line 6]

Er der nogen af disse du kan hjælpe mig med?
Avatar billede george Nybegynder
24. januar 2010 - 13:30 #17
Nu har jeg fået rettet det så fejlene ikke vises mere. Nu skifter den selv over til login siden når jeg skriver http://...../project.

Jeg arbejde lidt videre med det selv.

Tak for hjælpen.
Avatar billede intenz Novice
24. januar 2010 - 13:35 #18
Det var da godt :)

Jeg kan ikke hjælpe dig med den der, det er noget kode du har fået et eller andet sted fra.
Den giver dig jo en fejl:
Error: Create the class ProjectController below in file: app/controllers/project_controller.php

<?php
class ProjectController extends AppController {

    var $name = 'Project';
}
?>

Prøv at gør som den siger, og se om det hjælper dig.
Altså opret filen: project_controller.php med det indhold der står (php koden) og så læg den i den folder den beder om.

Ellers må du ind og spørge der hvor du har fået scriptet fra.
Avatar billede intenz Novice
24. januar 2010 - 13:36 #19
Fint :)