Avatar billede lortepc Nybegynder
22. januar 2010 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med filter...

Hej Alle

Hvordan kører jeg en stump kode, på udvalgte områder af mit ark?

Jeg har la' os sige 100 dynamiske rækker, og i kolonne A har jeg nogle Titler som fremgår flere gange (numrene 1 -> 12)
Jeg vil så gerne køre min kode i alle celler i kolonne B. Dog kun titlerne 1 og 5.

Er kørt lidt fast igen igen, tak for hjælpen derude!
Avatar billede excelent Ekspert
22. januar 2010 - 15:43 #1
Sub tst()
For Each c In Range("A1:A100")
If c >= 1 And c <= 5 Then MsgBox c & " - " & c.Offset(0, 1)
Next
End Sub
Avatar billede lortepc Nybegynder
22. januar 2010 - 15:54 #2
Tak excelent...

men mine værdier i kolonne A er:
1.nogettekst
2.nogetandet
3.osv

Vil gerne køre koden på fx 1.nogetekst & 3.osv titlerne. men kun på cellerne i kolonne B... Knap så godt forklaret fra min side :(
Avatar billede excelent Ekspert
22. januar 2010 - 16:10 #3
ok prøv lige med denne

Sub tst2()
For Each c In Range("A1:A20")
If Left(c, 2) >= 1 And Left(c, 2) <= 5 Then MsgBox c & " - " & c.Offset(0, 1)
Next
End Sub
Avatar billede lortepc Nybegynder
23. januar 2010 - 10:51 #4
Jeg er kørt lidt fast... Vi tar den lige forfra!
Kan godt se det virker men har lidt problemer med at flette følgende kode ind i det: (Koden tar første i ord i Kolonne D og klipper det over i C)

    Dim str1 As String
    With Range("d7")
        str1 = .Value
        .Offset(0, -1) = Trim(Left(str1, InStr(1, str1, " ")))
        .Value = Trim(Replace(.Value, .Offset(0, -1), ""))
    End With

Tror du er med på hvad jeg vil excelent
Titler står i Kolonne B
Klippet tekst skal stå i C
Hele teksten står i D
Avatar billede excelent Ekspert
23. januar 2010 - 11:10 #5
Skriv lige et eks. på hvordan det ser ud før og efter - husk kolonnebogstav, så jeg kan se hvor stumperne er
Avatar billede lortepc Nybegynder
23. januar 2010 - 13:09 #6
Har sendt dig en mail!
Tak fordi du gider se på det...
Avatar billede excelent Ekspert
23. januar 2010 - 13:32 #7
Sub Opdel()
For Each c In Range("B2:B7")
If Left(c, 2) >= 2 And Left(c, 2) <= 3 Then
x = c.Offset(0, 2).Value
If InStr(1, Trim(x), " ") = 0 Then c.Offset(0, 1) = x Else c.Offset(0, 1) = Left(x, InStr(1, x, " "))
c.Offset(0, 2).Value = Replace(c.Offset(0, 2).Value, c.Offset(0, 1).Value, "")
End If
Next
End Sub
Avatar billede lortepc Nybegynder
23. januar 2010 - 13:54 #8
Hej Excelent

Hvis den nu i mit tilfælde skal kigge på 1 & 3 så tar den naturligvis 2 med, det ik lige så godt.
Avatar billede lortepc Nybegynder
23. januar 2010 - 13:56 #9
If Left(C, 2) = 1 Or Left(C, 2) = 3 Then

Smid lige et svar...
Tak for hjælpen!
Avatar billede excelent Ekspert
23. januar 2010 - 14:08 #10
nej det er rigtig, men det har du helt styr på kan jeg se :-)