Avatar billede lrclassic Nybegynder
22. januar 2010 - 09:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Placering af curser i felt med fast tal?

Hej.
I min formular har jeg et felt, hvorjeg gerne vil have et fast tal (10-) altså 10 bindestreg, hvorefter man så skal skrive flere cifre på efter bindestregen. Jeg kan godt få det ønskede til at stå der ved hjælp af "standardværdi", men hvordan får jeg curseren til at stå efter 10-
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2010 - 09:55 #1
Me.NameOfFieldGoesHere.SelStart = Len(NameOfFieldGoesHere.Text) + 1
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2010 - 09:56 #2
Replace NameOfFieldGoesHere with th ename of the field
Avatar billede lrclassic Nybegynder
22. januar 2010 - 10:21 #3
Hej terry.

Not working yet :-(

Sådan ser koden ud:
Private Sub LER_nr_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Me.LER -nr.SelStart = Len(LER - nr.Text) + 1
End Sub

Er der noget galt her?
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2010 - 10:33 #4
You could try the code in the got focus event. Also, th ename of the field (LER -nr)isnt a good choice. You could change it so that you only use letters (A-Z) and numbers (0-9). You can also place the name in [].

Me.[LER-nr].SelStart = Len([LER-nr].Text) + 1
Avatar billede mugs Novice
22. januar 2010 - 10:38 #5
Jeg tror det er (som også terry skriver) et spørgsmål om, hvor du indsætter koden. BeforeUpdate indtræffer jo efter du har ændret koden men før tabellen er opdateret. Du skal indsætte koden på et tidspunkt hvor markøren lander i feltet. Terry's kode er afprøver i VedEnter og den fungerer perfekt.
Avatar billede lrclassic Nybegynder
22. januar 2010 - 11:06 #6
I er sgu nogle guttermænd.
Koden virker under "got focus" event.

Takker.
mugs vil du have point?
Avatar billede mugs Novice
22. januar 2010 - 11:13 #7
Nej tak - Terry løste problemet.
Avatar billede lrclassic Nybegynder
22. januar 2010 - 11:16 #8
Tak for hjælp
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2010 - 08:40 #9
selv tak