Avatar billede zybermania Nybegynder
21. januar 2010 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Server.execute

Hej

Hvordan kalder jeg server.execute så jeg får HTML koden tilbage i en string

Har prøvet dette, og andre sjove ting med MemoryStream, men det lader til at ikke bliver skrevet noget i MemoryStream.

Hvordan får jeg det til at virke.

Dim MS As New IO.MemoryStream()
Dim SW As New IO.StreamWriter(MS)
Server.Execute("HTMLPage.htm", SW)
Dim HTML as string = Encoding.Default.GetString(MS.ToArray))
Response.Write(HTML)

HTMLpage.htm findes og indeholder bare noget simpelt HTML

Hvis jeg kalder server.execute("HTMLPage.htm") virker det fint med output til browseren.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2010 - 15:35 #1
Jeg tror at du bliver noedt til at bruge WebClient.DownloadString for at faa output.

Tja - hvis det virkeligt er statisk kan du jo ogsaa bruge almindelig IO.

Men hvorfor hive statisk indhold ind i koden - burde det ikke vaere i .aspx ??
Avatar billede zybermania Nybegynder
21. januar 2010 - 19:58 #2
Der er selvfølgelig også dynamisk indhold og en aspx side der skal bruges, men jeg skal lige have det at virke med noget simpelt først.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2010 - 20:16 #3
WebClient.DownloadString
Avatar billede zybermania Nybegynder
21. januar 2010 - 20:45 #4
Jeg kan kun få den til at hente den rå fil uden at køre den, så jeg kan umiddelbart ikke få den til at virke med en aspx fil.

Har du et kode eksempel som virker?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2010 - 22:08 #5
Proev lige og angiv fuld URL med http og det hele.
Avatar billede zybermania Nybegynder
22. januar 2010 - 07:50 #6
Der virker heller ikke med fuld url

Men har fundet løsningen med Server.Execute, det var StreamWriter'en der ikke bruges til denne funktion. Det er så lidt mærkeligt at den ikke laver runtime fejl.

Dim SW as New IO.StringWriter
Server.Execute("minside.aspx",SW)
Dim HTML as string = SW.ToString