Avatar billede lordnelson Seniormester
21. januar 2010 - 11:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brug af variabel til forespørgsels string

Hej prøver dette:
Case 1
mstring =  "Select sum(totalpris) as totalpris from q_stat_kunder where kundetypeid = '1'  and Fakturadato  <= Convert(DATETIME, '" &sjov  & "', 105)  and kategori = '"&kat &"'  and datepart(yyyy,fakturadato) = "& aar &" or kundetypeid = '2'  and Fakturadato  <= Convert(DATETIME, '" &sjov  & "', 105) and kategori = '"&kat &"' and datepart(yyyy,fakturadato) = "& aar &""

Og så brug af den :
rs2.open mstring , Conn, adcmdtext

Men jeg får ingen resulater. Hvis jeg flytter linjen ned og bruger den direkte altså:

Rs2.open "Select sum(totalpris) as totalpris from q_stat_kunder where kundetypeid = '1'  and Fakturadato  <= Convert(DATETIME, '" &sjov  & "', 105)  and kategori = '"&kat &"'  and datepart(yyyy,fakturadato) = "& aar &" or kundetypeid = '2'  and Fakturadato  <= Convert(DATETIME, '" &sjov  & "', 105) and kategori = '"&kat &"' and datepart(yyyy,fakturadato) = "& aar &""

Så virker den godt nok , så jeg må lave en fejl når jeg bruger linjen som indhold i variable ?
Avatar billede softspot Forsker
21. januar 2010 - 11:49 #1
Umiddelbart lyder det som om din select - case ikke rammer case 1, så du må granske lidt i hvad værdien af den variabel der ligger til grund for din select - case er.

Kan det f.eks. være fordi værdien er af typen streng og ikke numerisk som din case forventer...?
Avatar billede lordnelson Seniormester
21. januar 2010 - 12:15 #2
HAr fundet ud af hvorfor - ikke case der var noget galt med , men fordi select sætningen bliver lavet inden værdien af kat er noget. Og sætningen kan åbenbart ikke indeholde en variabel, når den ligger i en variabel. Så flyttede min select ned hvor kat har fået en værdi.