Avatar billede fundus Nybegynder
20. januar 2010 - 18:50 Der er 4 kommentarer

Download/Upload

Hej.  Har et godt spøgtmål vis nogle kan svare på det, står virkelig og mangler det. Har Delphi 7 + Indy 10, og er ved at lave en FTP cilent.

Hvordan kan jeg med en prossesbar se hvor lang min fil er med at download eller uploade?

Håber i forstå?
20. januar 2010 - 21:56 #1
I IdFTP's OnWork Event lægger du noget lignende.

procedure TForm1.IdFTPWork(Sender: TObject; AWorkMode: TWorkMode;
  const AWorkCount: Integer);
begin
  ProgressBar1.Position := AWorkCount;
    Application.ProcessMessages;
  end;
Avatar billede fundus Nybegynder
21. januar 2010 - 17:00 #2
Forstår ikke. kan du forklare nermere? :)
24. januar 2010 - 18:23 #3
På din form har du et FTP komponent, som sansynligvis hedder IdFTP1.

På din form har du en Progressbar, som sansynligvis hedder ProgressBar1.

1. På din form klikker du på din FTP komponent, for at markere den.
2. Når din FTP komponent er markeret, klikker du på Events-fanen i din Object Inspector.
3. Dobbeltklik i feltet til højre for OnWork.
4. Tilret proceduren, så den ligner:

procedure TForm1.IdFTP1Work(Sender: TObject; AWorkMode: TWorkMode;
  const AWorkCount: Integer);
begin
  ProgressBar1.Position := AWorkCount;
    Application.ProcessMessages;
  end;

5. Færdig.
Avatar billede fundus Nybegynder
25. januar 2010 - 19:33 #4
Jaa nu vil jeg gerne give point men hvordan :/