Avatar billede snakes Nybegynder
19. januar 2010 - 22:30 Der er 17 kommentarer

Hurtig hjælp ønskes. import af csv fil m.m.

Jeg har fra en leverandør downloadet en csv fil og skal importere denne i Summasummarum (enterprise)

Jeg har før fra anden leverandør fået det til at virke, men bare ikke med den nye leverandør.

Jeg gør følgende:

1. klikker filer
2. vælger import
3. klikker på varer
4. Kildefil vælger jeg den fil som skal bruges

Herefter kommer der en masse data op i "Data i kildefil" - det er disse dataer som jeg derefter finder til mine kolonne felter. MEN

F.eks. pris står ikke i den samme linie som de andre dataer, det står på tredie linie i feltet "Data i kildefil".

Hvordan pokker får jeg dette til at passe... ??

Jeg har været oppe dag og nat i 3 dage nu og har prøvet alt muligt, kan bare ikke få det til at passe.

Please hjælp hurtigt da jeg skal have webshop op og spille hurtigst muligt.

direkte mail jakes(a)tdcadsl.dk

På forhånd tak

Jakob
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
19. januar 2010 - 22:40 #1
Jeg kan lave et lille program som tilretter din csv fil.
mvh Poul-Erik
Avatar billede snakes Nybegynder
19. januar 2010 - 22:51 #2
ok, super ;-)

Hvordan kan dette lade sig gøre når du ikke har set filen før ??

Takker for din hurtighed ;-)

MVH

Jakob
Avatar billede ottobp Novice
19. januar 2010 - 23:01 #3
har du indstillet  ss  korrekt  til at  forholde sig  til  kildefil????

normalt skal den jo  pga csv  kolonne-opdele din fil

det du siger om fordeling  på forskellige  linier  giver  en ide om du  har valgt det rigtige  setup

mvh

Otto B. Petersen  certificeret forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk  og  www.summasupport.dk
Avatar billede snakes Nybegynder
19. januar 2010 - 23:12 #4
Det mener jeg at jeg har.  Du mener med afgrænser osv ??

Det sjove er jo at det virker med anden leverandør fil.

Hvor er i hurtige manner ;-)  Super service

MVH

Jakob
Avatar billede ottobp Novice
19. januar 2010 - 23:23 #5
ja - afgrænser    Ændrer  det  noget  til  det bedre???

mvh
Otto B  Petersen
Avatar billede snakes Nybegynder
19. januar 2010 - 23:28 #6
nope, ikke af det der ligner.  Problemet tror jeg ligger i at "price" ligger længere nede i tabellen end den linie som skal bruges.

Kunne være smart hvis man havde tjek på at bruge excel og kunne ordne dette derigennem.
Men haj til Excel bliver jeg aldrig ;-(

Det er akut hjælp og jeg er yderst tilfreds med den jeg endnu har fået.

MVH

Jakob
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 23:31 #7
(Husk at der ikke må tildeles point for problemer løst uden om Eksperten.dk. Dvs. upload programmet til alle andre :)
Avatar billede snakes Nybegynder
19. januar 2010 - 23:34 #8
øhhh, ikke forstået - upload programmet til alle andre ??

MVH

Jakob
Avatar billede ottobp Novice
19. januar 2010 - 23:51 #9
hvis du åbner filen i excel

ser det så  ud som  f.eks. det her:

varenr.1 cccccccccccc
ldksdgksdgsgk
price  1,75
varenr.2 sdgskgsøgsgskg
sdgksdgksdg
price  4,50

osv

normalt for at det skal virke i ss  så skal al informationen  jo  ligge  på een række  derudad

så hvis det ikke gør  det  - så må du tilbage til leverandøren og bede om  en rigtig fil

mvh

otto bpetersen
Avatar billede snakes Nybegynder
19. januar 2010 - 23:58 #10
Jep, det er præcis sådan den ligger. ;-(  Kan man virkelig ikke ordne det i Excel på en eller anden fiks måde ??

Et lille tillægs spørgsmål.

Den CSV fil jeg hentede fra min første leverandør, har bevirket at min varegruppe er fyldt op til randen med varenumre som ikke skal bruges længere. Er der ikke en fiks måde at slette alle sammen på uden at skulle slette en af gangen ??  Der er små 1000 linier ;-(

Jakob
Avatar billede ottobp Novice
20. januar 2010 - 00:58 #11
hvormange varenr. i den nye fil???

Jeg vil mene  at  det er en skide fucking  fejl  som din lev. skal "tvinges" til at rette op  så de 3 linier  ændres til een række.  Det er jo  dybt godnat  at  mange slutbrugere  skal til at sidde og nurse  det i Excel for at  kunne  bruge

svært at sige  hvordan du lige  flytter  det i Excel  når ikke man har set  filen i original

tillægsspm.
Jeg ville trække varelager udi en fil  og ind i Excel og så  nurse den  der  og slette  dit varelager  -  og så indlæse den rettede varenr. lager fil  med  de varenr. der skal overleve

mvh
Otto B Petersne
Avatar billede snakes Nybegynder
20. januar 2010 - 07:40 #12
der 47.345 varenr. , så det er da en sjat der skal rettes til ;-(

Jeg prøver lige at høre om leverandøren ikke kan fikse det.

På forhånd tak

Jeg vender tilbage.

MVH

Jakob
Avatar billede snakes Nybegynder
20. januar 2010 - 11:08 #13
Jeg mangler virkelig hjælp her.

Hvordan starter jeg fra scratch med varegruppe ??  Der står vel 1000 forskellige ting under varegruppe - er der ikke en metode til at slette alle ting i varegruppen på en gang ??

MVh

Jakob
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 13:28 #14
#7 er henvendt til #1
Avatar billede snakes Nybegynder
20. januar 2010 - 13:41 #15
Har du drukket af potten eller hvad ???  Jeg spurgte om hvad du mente med upload til alle andre ??

Det eneste svar du så kommer med er  "#7 er henvendt til #1"

Never mind - kan sgu ikke tage det svar seriøst.

---

Jeg har en webshop som er oppe og rulle nu, men tror lige på at det er et rent helvede at skulle indtaste hvad der svare til 70.000 varenumre MANUELT ;-(

Jeg er derfor sindsygt presset og mangler derfor svar på, hvordan jeg sletter ALT i min varegruppe ?

Der er et eller andet der er f..... op under import af en af CSV eller XML filerne.

På forhånd tak

Jakob
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
20. januar 2010 - 20:48 #16
Som programmør er jeg da ligeglad med om jeg har set filen først. En CSV fil er lavet med en konstant struktur og jeg kan da til vær en tid lave et program som læser filen igennem linie for linie og laver den struktur om til det jeg/du gerne vil have.
Det program vil så iøvrigt kunne bruges også næste og næste og og og .... Altså gang der skal læses data ind fra denne leverandør.
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. februar 2011 - 20:59 #17
>>pej-delphi.
Uden at forholde mig til dine evner programmør, så vil jeg lige gøre opmærksom på en enkelt ting. Ikke alle filer til import er af samme struktur, selv om de har samme efternavn. Der findes faktisk flere forskellige csv-formater, kommaseparerede, semikolonseparerede, og så leverer Gmail også nogle morsomme eksemplarer af familien.
Så at kunne programmere et program, der kan håndtere dem alle, uden at have åbnet dem, og uden at kende deres struktur, det er godt nok dygtigt!
Nok om det.. >> Snakes, det lyder som om, at det er strukturen i din csv-fil, der er problemet.
Lad os få en smagsprøæve af filen herop, så vi kan kigge på dit problem. Copy/paste fra notepad.
/ptj_11