Avatar billede olf Nybegynder
19. januar 2010 - 22:08 Der er 1 løsning

C#: ValidationSummary opdateres ikke på klient-siden

Er det korrekt at man ikke kan få opdateret sin ValidationSummary på klient-siden?

Nedenstående kode bliver først opdateret når jeg trykker på knappen (og siden dermed er oppe og runde serveren).

De enkelte validators får rigtigt nok en stjerne når de melder fejl på klient-siden - men der kommer ingen tekst i ValidationSummary.

(For at teste, kan du prøve at taste noget i felt 1 og felt 2 og så slette i felt 1 igen.)

<form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" EnableClientScript="true" runat="server" ErrorMessage="besked 1" Text="*" ControlToValidate="TextBox1"></asp:RequiredFieldValidator>
        <br />
        <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator2" EnableClientScript="true" runat="server" ErrorMessage="besked 2" Text="*" ControlToValidate="TextBox2"></asp:RequiredFieldValidator>
        <br />
        <asp:TextBox ID="TextBox3" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator3" EnableClientScript="true" runat="server" ErrorMessage="besked 3" Text="*" ControlToValidate="TextBox3"></asp:RequiredFieldValidator>
        <br />
        <asp:ValidationSummary HeaderText="Fejl:"
            EnableClientScript="true"
            DisplayMode="BulletList"
            runat="server"
            BorderStyle="Dotted"
            Height="200px" ></asp:ValidationSummary>
        <br />
        <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" />
        Mere tekst her!
    </div>
    </form>
Avatar billede olf Nybegynder
25. januar 2010 - 12:41 #1
Nå, lukker lige denne igen - fandt ingen ordentlig løsning.

Den løsning jeg nu bruger er følgende (hvis andre får brug for noget tilsvarende):

Jeg laver to Validation-felter i stedet for kun en. Dvs den ene sætter jeg ud for feltet og siger at teksten skal være "*". Den anden sætter jeg der hvor jeg ønskede min Validationsummary skulle være. Her skriver jeg så den fejlmeddelelse der skal vises.

Jeg får så godt nok ikke vist headermeddelelsen "Fejl.", men det gør ikke noget i mit tilfælde.