Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 19:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tilknyt netværksdrev = Hvordan ?

hvordan for jeg min computer til at bruge min anden computer til det ?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 19:36 #1
Begge maskiner har windows vista
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 20:10 #2
jeg bruger HFS - HTTP file server af software
men kan sagtens komme ind på den vie min browser.
men jeg kan ikke Tilknyt netværksdrev
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 20:10 #3
vie=via
Avatar billede tomten Nybegynder
20. januar 2010 - 12:45 #4
Hej

Dette er godt nok til Windows XP, men mon ikke det fungerer til Vista...
Hvis du går til Denne Computer og trykker på menupunktet Funktioner kan du vælge punktet Opret forbindelse til netværksdrev. Hvis du kører med statisk IP på dit netværksdrev kan du indtaste IP-adressen på netværksdrevet, ellers skal du angive navnet. Derefter oprettes forbindelse til dit drev og det vises nu under Denne Computer.

/Thomas
Avatar billede tomten Nybegynder
20. januar 2010 - 12:47 #5
Microsoft har i øvrigt selv lavet en guide på dette link: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Create-a-shortcut-to-map-a-network-drive

/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 15:40 #6
tomten
Det du beskriver har jeg prøvet, det virker også helt fint men kun lokalt.
men det er ik det jeg vil :D.
har en pc som skal sættes op som en server også skal alle mine filer der ind så jeg kan få adgang til dem når som helst hvor som helst ;).

også vil jeg lige høre, de filer som vises i sådan et netværksdrev bliver de streamet eller skal de hentes ned på pcen ?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 15:42 #7
mangler noget server software som understøtter det jeg vil tror jeg
Avatar billede tomten Nybegynder
20. januar 2010 - 16:22 #8
Ah, nu forstår jeg :-)

Har du åbnet de rigtige porte på din router? Jeg tænker, at den anvender port 80, men du bliver nok nødt til at kigge i manualen. Hvilken netværksserver anvender du?

/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 16:32 #9
Har åbnet for port 80 og port forward`et til serverens ip

Jeg prøver på at bruge "HFS - HTTP file server"
det virker fint hvis man vil ind på serveren med browseren.
men syntes det er meget nemmere hvis jeg ku Tilknyte netværksdrev
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 16:33 #10
har også sat
"HFS - HTTP file server" til at bruge port 80
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 01:15 #11
ingen der har en ide til noget software der kan bruges ?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 16:12 #12
har givet op
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 21:58 #13
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 23:34 #14