Avatar billede Affe2Monkey Nybegynder
19. januar 2010 - 19:08 Der er 6 kommentarer

Hjælp til Port Forwarding/Open DNS

Hej...! :)

Jeg har siddet og kæmpet med min D-Link Dir635 Router for at få Type2 internet og ikke Type3. Min kammerat og jeg vil gerne være i stand til, at spille PS3 sammen over nettet, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre, da vi ikke kan connecte sammen..

Vi har siddet de sidste par dage og forsøgt - Port Forwarding, men lige meget hjælper det ( sikkert fordi vi ikke gør det rigtigt )

Er der et eller andet Geni der ville hjælpe ville det betyder en hel del...
Avatar billede smartebenny Nybegynder
20. januar 2010 - 09:00 #1
Log ind i routeren, ved at åbne en browser.
I adresse feltet skriver du 192.168.0.1, og trykker herefter login.

Gå på hovedmenuen Advanced og til venstre vælger du menuen Firewall Setting.

Find DMZ og ving den af.
Skriv herefter IPadressen på din PC. 192.168.0.xxx
og tryk save setting. Så har du åbnet alle porte i routeren.

Check også hvilken type WAN IP adresse din router får.
Avatar billede Affe2Monkey Nybegynder
20. januar 2010 - 09:29 #2
Okay, det vil sige, i indkrydsnings feltet vælger jeg DMZ fra, derefter i linjen under skriver jeg min egen PC's ip adresse ind?

WAN IP Hvad er det? og hvilken IP skulle jeg helst få der?
Avatar billede tomten Nybegynder
20. januar 2010 - 13:08 #3
WAN IP er formentlig IP-adressen på din gateway (router). Typisk vil den være 192.168.1.1, men du bliver nødt til at kigge i manualen.

@smartebenny: Er DMZ virkelig den smarteste måde at gøre dette på?

Jeg har selv aktiveret uPnP i min router, hvilket sørger for automatisk port forwarding. Denne løsning anvender jeg på min DLink router og det fungerer med min PS3.

@Affe2Monkey: Hvad står der ud for uPnP, når du tjekker netværket på din PS3? Hvis der ikke står enabled, så vil jeg anbefale dig at slå dette til på både din router og PS3. Det skulle gerne løse dit problem.

/Thomas
Avatar billede smartebenny Nybegynder
20. januar 2010 - 19:04 #4
nej. DMZ er ikke det bedste, men det er for at teste om det er portåbninger der er problemet.

WAN IP er ikke 192.168.0.1, men den IP du får fra udbyderen.
Du kan se det i routeren under Status og i Wan sektionen.
Avatar billede Affe2Monkey Nybegynder
21. januar 2010 - 13:12 #5
Nu har jeg prøvet begge forslag, men det fungere stadigvæk ikke.. Min PS3's Nat Type er stadig Type3...??
Avatar billede smartebenny Nybegynder
21. januar 2010 - 18:16 #6
Hvem er din udbyder, og hvilken WAN IP adresse får du ?