Avatar billede rajan Nybegynder
19. januar 2010 - 17:13 Der er 9 kommentarer

java udregnings system for sjov

Jeg har utrolig meget hyr med det her program, den melder om flere fejl. men har ikke hjerne nok til at forstår jeg har lavet fejlen..

vil i hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2010 - 17:20 #1
Det er hvad ekspertten.dk eksisterer for.

Men vi skal jo nok se lidt kode.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 17:44 #2
Og gerne et par fejlmeddelelser
Avatar billede rajan Nybegynder
19. januar 2010 - 17:50 #3
function calc1X2Surebets() {
    var stakes = parseFloat(document.Formular.elements['stakes'].value.replace(/,/,'.'));
    var tipp1  = parseFloat(document.Formular.elements['tipp1'].value.replace(/,/,'.'));
    var tippX  = parseFloat(document.Formular.elements['tippX'].value.replace(/,/,'.'));
    var tipp2  = parseFloat(document.Formular.elements['tipp2'].value.replace(/,/,'.'));
    var tipp3  = parseFloat(document.Formular.elements['tipp3'].value.replace(/,/,'.'));
var profit = ''; var stake1 = ''; var stakeX = ''; var stake2 = ''; var stake3 = '';
    if((stakes > 0) && (tipp1 > 0) && (tippX > 0) && (tipp2 > 0) && (tipp3 >0)); {
        var quotient = (1/tipp1 + 1/tippX + 1/tipp2 + 1/tipp3);
        if(quotient < 1) {+
            // Hurra Bo Rajan
            profit = (100 / quotient ) - 100;
            document.Formular.elements['profit'].value = profit.toFixed(2);
            var sum_profit = (stakes * profit) / 100;
            document.Formular.elements['sum_profit'].value = sum_profit.toFixed(2);
            stake1 = 1 / quotient * stakes / tipp1;
            stakeX = 1 / quotient * stakes / tippX;
            stake2 = 1 / quotient * stakes / tipp2;
            stake3 = 1 / quotient * stakes / tipp3;
            document.Formular.elements['stake1'].value = stake1.toFixed(2);
            document.Formular.elements['stakeX'].value = stakeX.toFixed(2);
            document.Formular.elements['stake2'].value = stake2.toFixed(2);
                        document.Formular.elements['stake3'].value = stake3.toFixed(2);
        } else {
            alert('This is not a surebet.');
        }
    } else {
        alert('Please fill out all fields of the form.');
    }
function calc2WaySurebets() {
    var stakes = parseFloat(document.Form2Way.elements['stakes_2Way'].value.replace(/,/,'.'));
    var tipp1 = parseFloat(document.Form2Way.elements['tipp1_2Way'].value.replace(/,/,'.'));
    var tipp2 = parseFloat(document.Form2Way.elements['tipp2_2Way'].value.replace(/,/,'.'));
    var profit = ''; var stake1 = ''; var stake2 = '';
    if((stakes > 0) && (tipp1 > 0) && (tipp2 > 0)) {
        var quotient = (1/tipp1 + 1/tipp2);
        if(quotient < 1) {
            // this is a surebet
            profit = (100 / quotient) - 100;
            document.Form2Way.elements['profit_2Way'].value = profit.toFixed(2);
            var sum_profit = (stakes * profit) / 100;
            document.Form2Way.elements['sum_profit_2Way'].value = sum_profit.toFixed(2);
            stake1 = 1 / quotient * stakes / tipp1;
            stake2 = 1 / quotient * stakes / tipp2;
            document.Form2Way.elements['stake1_2Way'].value = stake1.toFixed(2);
            document.Form2Way.elements['stake2_2Way'].value = stake2.toFixed(2);
        } else {
            alert('det er ikke surebet.');
        }
    } else {
        alert('Udfyld felterne.');
    }

  -->
  </script>

</head>
<body>
<div id="outer-wrap">
<div id="wrap-page">
<div id="wrap-header">
<div id="header-dk">
<div class="gutter">
<div id="topline-wrap">
<div id="topline-info"><h1>Bo Rajan</h1></div>

        <!--
            new Ajax.Autocompleter("autocomplete_pattern", "autocomplete_choices_pattern", "/lib/ajax/autocomplete.php", {
                paramName: "pattern",
                parameters: "lang=de",
                minChars: 2,
                afterUpdateElement: function(element,selectedElement){
                  element.form.submit();
                }});
        -->

        </script>

</li>
</ul>
</li>
</ul>                        </div>
</div>
<div id="content-col">
<div class="gutter">

<div class="content-box">
<h2><span>1X2</span></h2>
<div class="frame">
<div class="gutter">
<form name="Formular" method="POST" action="/surebet-beregner/">
<table class="table-surebet-calc" summary="surebet calculator for 3way odds in sportsbetting">
<colgroup>
<col width="20%"/>
<col width="4%"/>
<col width="10%"/>
<col width="4%"/>
<col width="10%"/>
<col width="4%"/>
<col width="10%"/>

<col width="30%"/>
</colgroup>
<tbody>
<tr>
<td valign="top">Indsats:</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top"><input name="stakes" type="text" class="surebet-calc-input" /></td>
<td valign="top">€</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
</tr>

<tr>
<td valign="top">Odds:</td>
<td valign="top" class="ralign">1: </td>
<td valign="top"><input name="tipp1" type="text" class="surebet-calc-input" value=""/></td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
<td valign="top" class="ralign">X:</td>
<td valign="top"><input name="tippX" type="text" class="surebet-calc-input" value=""/></td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
<td valign="top" class="ralign">2:</td>
<td valign="top"><input name="tipp2" type="text" class="surebet-calc-input" value=""/></td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
<td valign="top" class="ralign">3:</td>
<td valign="top"><input name="tipp2" type="text" class="surebet-calc-input" value=""/></td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>

<td valign="top">Fordeling:</td>
<td valign="top" class="ralign">1: </td>
<td valign="top"><input name="stake1" type="text" class="surebet-calc-output" readonly=""/></td>
<td valign="top">€</td>
<td valign="top" class="ralign">X:</td>
<td valign="top"><input name="stakeX" type="text" class="surebet-calc-output" readonly=""/></td>
<td valign="top">€</td>
<td valign="top" class="ralign">2:</td>
<td valign="top"><input name="stake2" type="text" class="surebet-calc-output" readonly=""/></td>
<td valign="top">€</td>
<td valign="top" class="ralign">3:</td>
<td valign="top"><input name="stake3" type="text" class="surebet-calc-output" readonly=""/></td>
<td valign="top">€</td>

</tr>
<tr>
<td valign="top">Profit:</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top"><input name="profit" type="text" class="surebet-calc-output" value="" readonly=""/></td>
<td valign="top">%</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top"><span>
<input name="sum_profit" type="text" class="surebet-calc-output" readonly=""/>
</span></td>
<td valign="top">€</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top">&nbsp;</td>

</tr>
<tr>
<td>
<input type="button" onclick="calc1X23Surebets();" value="Beregn"/>
</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
<td valign="top" class="ralign">&nbsp;</td>
<td valign="top">&nbsp;</td>
</tr>
</tbody>
</table>

</form>
</div>
<div class="content-box">
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2010 - 18:09 #4
og du har
/lib/ajax/autocomplete.php
liggende der, og kører ajax og php
Avatar billede rajan Nybegynder
19. januar 2010 - 18:12 #5
Jamen hvordan skal det s laves, ærligt jeg har ingen erfaring..

er det da forkert??
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2010 - 18:29 #6
det kan kun køre på en opsætning med php/ajax, og du skal (på din maskine) bruge http://localhost/ for at køre siden. Uden det, så kan det slet ikke, så find en, der kan sætte det op for dig.
Avatar billede rajan Nybegynder
19. januar 2010 - 18:38 #7
Mange tak
Avatar billede rajan Nybegynder
19. januar 2010 - 18:43 #8
det bare lidt mærkeligt, fordi det virker faktisk, som det burde, der er bare de fejl, som jeg ikke ved hvorfor kommer, fordi ellers er det okey, det virker, eller har virket, men så ændrede jeg nogle små ting og så gik det galt
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 23:20 #9
Og så er det ikke Java, men Javascript.
De to sprog er helt forskellige, så hvis du vil have kvalificerede svar skal du huske at lægge det i den rigtige kategori.