Avatar billede Maylind Nybegynder
19. januar 2010 - 13:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mit kunde login driller:/

Jeg fandt et login script på nettet, som jeg så har prøvet at rette til mit eget, men den kommer med nogen fejl jehg ikke helt forstår.

Dette er fejlene:

Denne side kræver login adgangEt af felterne er tomme Notice: Undefined variable: array_user in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\function.php on line 73 Notice: Undefined variable: mail in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\function.php on line 73 Notice: Undefined variable: array_pw in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\function.php on line 73 forkert password

Min kode ser sådan ud:

//Her laver jeg min formular til mit kundelogin.
function klogin(){
    ?>

        <form action="?page=tjeklogin" method="post" class="login">
        <strong>Kunde login</strong><br />
            Brugernavn (e-mail):<br />
            <input name="mail" type="text" id="mail"/><br />
            Password:<br />
            <input name="password" type="password" id="password"/><br />
        <table>
            <tr>
                <td>
                    <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Login" />
                    </form>
                </td>
                <td>
                    <form action="?page=logud">
                        <input type="submit" name="logud" value="Logud" />
                    </form>
                  </td>
              </tr>
          </table>
    <?php
};

function tjeklogin($conn, $brugernavn, $password){
require("dbconnect.php"); // Variabler til mysql hentes
$login = &$HTTP_POST_VARS['klogin'];

if(empty($login)) {
    echo 'Denne side kræver login adgang';

    } else {

$mail = &$HTTP_POST_VARS['mail']; // Brugernavn fra form i login.php.
$password = &$HTTP_POST_VARS['password']; // Password fra form i login.php.
    };
if(empty($mail) OR empty($password))
{ //Her tjekkes om ET af felterne er tomme.
    echo 'Et af felterne er tomme';
    } else { // Denne klamme starter alt script der udføres HVIS begge felter er udfyldte.

// Her åbnes for mysql-serveren og der logges ind med data fra config.php.
mysqli_connect($mysqli_host, $mysqil_user, $mysqli_pw);
mysqli_select_db($mysql_db); // Der åbnes for databasen defineret i config.php.

// Hvis brugernavn skrevet i feltet eksisterer i tabellen, hentes denne række ud.
$result_user = mysqli_query("select mail from kopret where mail = '$mail'")
or die (mysql_error()); // Her stoppes scriptet ved fejl fra mysql-server.
// Hvis password skrevet i feltet eksisterer i tabellen, hentes denne række ud.
$result_pw = mysqli_query("select password from kopret where password = '$password'")
or die (mysql_error()); // Her stoppes scriptet ved fejl fra mysql-server.

// Her sker det egentlige tjeck om brugernavn og password er dem som står i databasen.
// Der oprettes først et array med de data vi fik fra mysql før.
$array_user = mysqli_fetch_array($result_user); // Først et med brugernavn.
$array_pw = mysqli_fetch_array($result_pw); // Og et med password.
// Her tjeckes så om både array med brugernavn og password indeholder data
// magen til dem skrevet i felterne i html-formen
// PASSWORD KONTROL
    };
if($array_user['mail'] == $mail AND $array_pw['password'] == $password) {
  echo 'korrekt password'; // Brugernavn og password passede!!
} // Her lukker vi condition TRUE fra password kontrol

else { // Her starter condition FALSE på password kontrol
echo 'forkert password';
}; // Her lukkes condition FALSE på password kontrol.

}; // Her lukker vi for condition FALSE på tomme-felter-tjek.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.
Avatar billede askilada Nybegynder
19. januar 2010 - 16:13 #1
Jeg håber ikke du har betalt for den slam og usikkert kode?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 19:32 #2
Hejsa

1. Prøv at erstatte &$HTTP_POST_VARS med $_POST, da den muligvis er forældet i din version af PHP.

2. Den leder via &$HTTP_POST_VARS['klogin'] efter "klogin", som ikke er inkluderet i formularen. Prøv evt. at erstatte med $_POST['mail'].
Avatar billede Maylind Nybegynder
19. januar 2010 - 22:03 #3
denn ser sådan ud nu

//Her laver jeg min formular til mit kundelogin.
function klogin(){
    ?>

        <form action="?page=tjeklogin" method="post" class="login">
        <strong>Kunde login</strong><br />
            Brugernavn (e-mail):<br />
            <input name="mail" type="text" id="mail"/><br />
            Password:<br />
            <input name="password" type="password" id="password"/><br />
        <table>
            <tr>
                <td>
                    <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Login" />
                    </form>
                </td>
                <td>
                    <form action="?page=logud">
                        <input type="submit" name="logud" value="Logud" />
                    </form>
                  </td>
              </tr>
          </table>
    <?php
};

function tjeklogin($conn, $brugernavn, $password){
require("dbconnect.php"); // Variabler til mysql hentes
$login = &$HTTP_POST_VARS['klogin'];

if(empty($login)) {
    echo 'Denne side kræver login adgang';

    } else {

$mail = $_POST[['mail']; // Brugernavn fra form i login.php.
$password = $_POST[['password']; // Password fra form i login.php.
    };
if(empty($mail) OR empty($password))
{ //Her tjekkes om ET af felterne er tomme.
    echo 'Et af felterne er tomme';
    } else { // Denne klamme starter alt script der udføres HVIS begge felter er udfyldte.

// Her åbnes for mysql-serveren og der logges ind med data fra config.php.
mysqli_connect($mysqli_host, $mysqil_user, $mysqli_pw);
mysqli_select_db($mysql_db); // Der åbnes for databasen defineret i config.php.

// Hvis brugernavn skrevet i feltet eksisterer i tabellen, hentes denne række ud.
$result_user = mysqli_query("select mail from kopret where mail = '$mail'")
or die (mysql_error()); // Her stoppes scriptet ved fejl fra mysql-server.
// Hvis password skrevet i feltet eksisterer i tabellen, hentes denne række ud.
$result_pw = mysqli_query("select password from kopret where password = '$password'")
or die (mysql_error()); // Her stoppes scriptet ved fejl fra mysql-server.

// Her sker det egentlige tjeck om brugernavn og password er dem som står i databasen.
// Der oprettes først et array med de data vi fik fra mysql før.
$array_user = mysqli_fetch_array($result_user); // Først et med brugernavn.
$array_pw = mysqli_fetch_array($result_pw); // Og et med password.
// Her tjeckes så om både array med brugernavn og password indeholder data
// magen til dem skrevet i felterne i html-formen
// PASSWORD KONTROL
    };

if(isset($_POST['mail'] == $mail) AND isset($_POST['password'] == $password)) {
  echo 'korrekt password'; // Brugernavn og password passede!!
} // Her lukker vi condition TRUE fra password kontrol

else { // Her starter condition FALSE på password kontrol
echo 'forkert password';
}; // Her lukkes condition FALSE på password kontrol.

}; // Her lukker vi for condition FALSE på tomme-felter-tjek.

Men så kommer denne fejl.

Parse error: parse error, expecting `']'' in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\function.php on line 46

har ikke betalt noget for den:)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 01:36 #4
Der er et "[" for meget i følgende linjer:
$mail = $_POST[['mail']; // Brugernavn fra form i login.php.
$password = $_POST[['password']; // Password fra form i login.php.