Avatar billede glargaard Nybegynder
18. januar 2010 - 13:55 Der er 6 kommentarer

Silent installation

Hej

Jeg er ved at lave en installationspakke, med en bat fil der kalder et vbscript.
Bat filen virker og det samme gør mit script, dog kommer installeren op og brugerne skal klikke next, markere en box og klikke done. Derfor vil jeg gerne køre installationen slient, så brugeren ikke skal gøre noget.
Men jeg mangler hjælp til at få installationen silent og få installeret til at gøre de ting, brugeren eller skulle gøre.

Mit script ser således ud:
On Error Resume Next
Dim oShell, instPath
Set oShell = CreateObject("Wscript.shell")
oShell.Run "<sti til installations programmet>/q",1
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2010 - 14:50 #1
Hejsa.

Prøv med:

Dim oShell, instPath
Set oShell = CreateObject("Wscript.shell")
oShell.Run "<sti til installations programmet> /silent", 1, True
Avatar billede glargaard Nybegynder
18. januar 2010 - 15:13 #2
Hejsa

Den har jeg prøvet og der kommer stadig en dialogbox op som brugerne skal svare på. Jeg har også prøvet med /s og /q.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2010 - 15:57 #3
Mener du dialogboksen, hvor windows spørger om du vil køre .vbs-filen?
Det må være en windows indstilling vil jeg mene...
Avatar billede glargaard Nybegynder
19. januar 2010 - 08:04 #4
Nej, det er ikke om jeg vil køre .vbs filen. Det er selve installeren til programmet (SAP R/3).
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 10:41 #5
Spøjst. Det virker fint for mig når jeg kører det med stien til PrintKey 2000:

Dim oshell
Set oshell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
oshell.Run ("\\ctudata\softwaredeployment$\Printkey2000\Printkey2000_v510.exe /silent")
Set oshell = Nothing

Måske kan det have noget at gøre med at det program du forsøger at installere silent, ikke understøter dette?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. februar 2010 - 13:19 #6
Hey der

Umiddelbart vil jeg sige, prøv at kør stien nede fra kør, for at se om thomasso skulle have ret i at din installation ikke understøtter silent installation, du skal egentig blot finde ud af om det kører.

Hvis det skulle være tilfældet så prøv lige at smid din server ind i trusted sites, hvis den kører fra en UNC som thomasso skriver i ovenstående forslag.

/Morten