Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 13:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

opretter ikke mine produkter

Jeg fatter intet her. Jeg kan simpelthen ikke få mit opret produkt til at virke, selvom jeg har taget det fra noget  tidligere og tilpasset det. måske kan i se hvad der er galt.

Der kommer ingen fejl, den sender det bare ikke ind i databasen.
koden ser sådan ud

<form method="post" action="?page=produkter">
    * Produkt:<br />
    <input type="text" name="pro" /><br />
    * Beskrivelse af produktet:<br />
    <input type="text" name="beskrivelse"/><br />
    * Pris på produktet:<br />
    <input type="text" name="pris"/><br />
    * Billede af produktet:<br />
    <input type="text" name="billede"/><br />
    <input type="submit" name="send" value="send"/>
    <input type="reset" value="slet alt" />
</form>
<?php

    if(isset($_POST['send'])){
        $strPro = $_POST['produkt'];
        $strBeskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
        $intPris = $_POST['pris'];
        $strBillede = $_POST['images'];

mysqli_query($conn,"INSERT INTO produkter(produkt,beskrivelse,pris,images) VALUES ('".$strPro."','".$strBeskrivelse."', '".$intPris."','".$strBillede."')");
header("location:?page=produkter");

// Her udskriver jeg så det der er indtastet i formularen ud på skærmen.

$profilSQL = mysqli_query($conn,"select * from produkter order by oid desc limit 1");
                        $profilInfo = mysqli_fetch_array($profilSQL);

    };
18. januar 2010 - 20:09 #1
Du proever at bruge en ikke-eksisterende variabel $_POST['produkt'].  Det formular-input-felt hvor brugeren indfoerer produktet har name='pro' og genererer derfor variabelen $_POST['pro'].  Ret det, saa er der chance for at det virker.
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 20:15 #2
det hjalp desværre ikke
18. januar 2010 - 21:49 #3
Det loeste i hvert fald en af dine fejl.

Fejl2 er at det felt hvor du indfylder billede har name="billede" men du proever at bruge $_POST['images'].

Fejl3 er din query string.  Trin for trin:

Som test lavede jeg denne simple mysql (ikke mysqli, men det goer ingen forskel) tabel:

CREATE TABLE Mayling(produkt VARCHAR(10), beskrivelse VARCHAR(10), pris INT, billede VARCHAR(10)).

Saa kan jeg, i mysql, indsaette vaerdier saaledes:

INSERT INTO Mayling (produkt, beskrivelse, pris, billede) VALUES('produkt1', 'beskriv1', 100, 'billede1')

Altsaa '' omkring produkt, beskrivelse, og billede men ikke pris.

Hvis du saa i din html formular indfylder vaerdierne, for eksempel produkt1, beskriv1, 100, billede1 saa faar du, blandt andet, $pro med vaerdien produkt1.  Eftersom din mysql tabel skal modtage vaerdien 'produkt1' skal du i din query string bruge '$produkt' og saa fremdeles for beskrivelse og billede, men da din mysql tabel skal modtage 100 skal din query string indeholde $pris.

Hvis du gaar tilbage til det direkte INSERT udtryk og indsaetter dine variabele bliver det til:

mysqli_query($conn,"INSERT INTO produkter(produkt,beskrivelse,pris,images) VALUES ('$strPro', '$strBeskrivelse', $intPris,'$strBillede')");

Fejl 4 er at du ikke udskriver noget.  Du selecter godt nok den sidst indfoerte raekke i din mysql tabel og indsaetter den i arrayen $profilInfo, men du bruger ikke arrayen til noget.  Du skal sige, for eksempel: echo $profilInfo['produkt'] . " - " . $profilInfo['beskrivelse'] . " - " . $profilInfo['pris'] . " - " . $profilInfo['billede'].

Denne her kode virkede paa mit system og indsaette vaerdier i ovennaevnte tabel og viste dem bagefter paa hjemmesiden.  Den passer til mit setop - du skal naturligvis tilpasse den til dit setop.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
  <title></title>
</head>

<body>
<form method="post" action=<?print $_SERVER["PHP_SELF"];?>>
    * Produkt:<br />
    <input type="text" name="produkt" /><br />
    * Beskrivelse af produktet:<br />
    <input type="text" name="beskrivelse"/><br />
    * Pris på produktet:<br />
    <input type="text" name="pris"/><br />
    * Billede af produktet:<br />
    <input type="text" name="billede"/><br />
    <input type="submit" name="send" value="send"/>
    <input type="reset" value="slet alt" />
</form>
<?
$link = mysql_connect ('christianjorgensen.be.mysql', 'christianjoygen', 'dnyBKKbe') or die(mysql_erorr());
mysql_select_db('christianjoygen') or die('Could not select database');
if(isset($_POST['send']))
{
  $strPro = $_POST['produkt'];
  $strBeskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
  $intPris = $_POST['pris'];
  $strBillede = $_POST['billede'];
  mysql_query("INSERT INTO Mayling(produkt,beskrivelse,pris,billede) VALUES ('$strPro', '$strBeskrivelse', $intPris,'$strBillede')") or die(mysql_error());

  $profilSQL=mysql_query("select * from Mayling");
  while($row = mysql_fetch_array($profilSQL))
  {
    echo $row['produkt'] . " - " . $row['beskrivelse'] . " - " . $row['pris'] . " - " . $row['billede'] . "<br/>";
  }

mysql_close($link);
?>
</body>
</html>
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
18. januar 2010 - 22:00 #4
christian, husk at skjul din db conn.
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 22:08 #5
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 22:31 #6
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 22:34 #7
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 22:40 #8
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 22:50 #9
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 22:52 #10
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 22:56 #11
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
18. januar 2010 - 23:02 #12
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
18. januar 2010 - 23:34 #13
Jeg har af en eller anden grund faaet 8 identiske indlaeg.

Du oprettede denne traad over det problem at din kode ikke indsatte dine produkt-oplysninger i databasen.  Jeg er temmelig sikker paa at jeg fandt og korrigerede fejlene i koden.

Nu melder du et nyt problem, forbindelse til database, som jeg er bange for ligger udenfor min ekspertise.  Det problem havde du da ikke til at begynde med?  I hvert fald sagde du intet derover.  Tvaert imod sagde du at du ikke fik nogen fejlmeldinger.  Du har da vel ikke bare kopieret min kode?  Det kan du ikke, den passer til mit setop og den test-tabel jeg lavede.  Meningen var at du skulle bruge den som eksempel for at rette din egen oprindelige kode.

Jeg vil mene at du boer afslutte og lukke DETTE spoergsmaal.  Kontroller at du ikke har forandret noget i de kodeafsnit der har at goere med forbindelse til databasen og proev saa igen.  Hvis du ikke kan forbinde med databasen saa er det et nyt og anderledes problem for hvilket du boer oprette et nyt spoergsmaal som de der er gode til den slags kan svare paa.
Avatar billede Maylind Nybegynder
19. januar 2010 - 01:06 #14
Det gav lidt mere men nu kommer da disse fejl frem???

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): [2002] php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is kn (trying to connect via tcp://produkt:3306) in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52 Fatal error: Call to undefined function mysqli_erorr() in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\functionad.php on line 52
Avatar billede Maylind Nybegynder
19. januar 2010 - 01:08 #15
Jeg ved ikke lige hvadder er sket siden der kom så mange frem af mine inlæg:/

Nej jeg har skam tilpasset den til min, men så kom fejlene... jeg prøver at lege lidt mere med det. men hvordan lukker man en tråd herinde?
19. januar 2010 - 07:48 #16
Man lukker et spoergsmaal ved at acceptere et svar.  I de indlaeg der er oprettet som svar vil du se en firkant "accepter svar."  Der anbringer du et flueben.  Derefter dukker der et nyt felt op "afgiv points og accepter svar" som du ogsaa markerer.

Hvis du har faaet et eller flere svar som er nyttige og som du vil beloenne med points accepterer du dem.  Hvis du har faaet indlaeg i form af kommentarer men som svarer paa dit problem beder du de der har lavet indlaegget at oprette et svar som du saa accepterer.  Hvis du ikke har faaet svar du kunne bruge maa du selv oprette et svar som du saa accepterer.  Saa faar du dine points tilbage.

Det er beskrevet i FAQ (see oeverst paa siden.)  Det relevante afsnit har jeg kopieret her:

Hvordan lukker man sit spørgsmål?

Et spørgsmål er lukket når der er lagt et svar, som er blevet accepteret af vedkommende som oprettede spørgsmålet. Hvis du har et spørgsmål hvor ingen af svarene kunne bruges, kan du selv lægge et svar og acceptere dette.

Husk at hvis du selv fandt en løsning, så skriv den endelig som svar da andre kan have glæde af den i fremtiden! Samtidig viser du de brugere, som har brugt tid på dit spørgsmål, at du selv fandt en mere velegnet løsning.