Avatar billede burner Nybegynder
17. juli 2001 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

UdskriftsMacro i Excel

Hvordan kan jeg få Excel til at udskrive Sheet1, Sheet2 og Sheet3 på hhv. bakke1, bakke2 og bakke3 i en given printer, ved hjælp af en macro ?

Avatar billede johs_j Novice
17. juli 2001 - 19:18 #1
Start makrooptageren:
Udfør den handling makroen skal gøre!
Stop makrooptageren.

Nu har du en makro som kan gøre det næste gang du skal bruge det.
Avatar billede burner Nybegynder
17. juli 2001 - 20:53 #2
Ja, det er også rigtigt nok.
Problemet er blot at macro\'en ikke husker til næste gang at den skal udskrive fra bakke3.

Det kommer altsammen fra bakke1, kan man ikke programmere sig ud af det med en komando ?
Avatar billede askims Nybegynder
18. juli 2001 - 08:25 #3
Jeg tror ikke, det kan lade sig gøre via VBA, fordi bakkerne (1,2,3) vælger du højst sandsynlig inde fra printerens egenskaber, hvilket ikke er understøttet af VBA.

ASKIMS
Avatar billede burner Nybegynder
18. juli 2001 - 08:33 #4
Hej askims.
Tak for dit svar, det er nu lidt ærgeligt at det ikke kan lade sig gøre, men det må jeg nok leve med !
19. juli 2001 - 15:01 #5
Det kan nu godt lade sig gøre, hvis man vil ud i lidt omveje....!

Under Windows laver du 2 kopi\'er af din printer, og sætter dem op til standard at bruge bakke 2 og 3.

Så laves makro\'en således, at sheet1 udskrives til den første printer, sheet2 til den anden og JA sheet3 til den tredje printer.

Det er en omvej, men den virker !!