Avatar billede Linhawk Nybegynder
17. januar 2010 - 21:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke gemme "Windows-legitimationsoplysninger"

Hej alle i eksperter,
Jeg har et lille netværk med en NAS, som familien PC'er logger på, så vil deler data.
Den ene bærbar med windows 7 (64 bit) kan også logge på, og jeg tilslutning af drev, sætter jeg hak i husk brugernavn og adgangskode, og bagefter kan jeg også se under "Styring af legitimationsoplysninger" at netværksnavn, brugernavn og adgangskode er gemt. MEN hver gang PC'en bliver genstartet, så forsvinder legitimationsoplysningerne, og så skal man oprette forbindelse igen manuelt. Hvis jeg vælger at tilføje windows legitimationsoplysninger manuel, så bliver de gemt, men windows anvender ikke dette ved login, da det skal ske manuelt igen :-(
Det undrer mig også lidt at den ikke automatisk laver generisk legitiationsoplysninger, det må jeg gøre manuelt, og de forsvinder ikke.
Avatar billede Linhawk Nybegynder
17. januar 2010 - 22:00 #1
Det skal siges at jeg både har forsøgt at tilslutte netværksdrev med IP adr og med navn på nas og drev, men ingen forskel..
Avatar billede Linhawk Nybegynder
19. januar 2010 - 17:24 #2
Når jeg logger på som administrator, aå vil windows godt huske bruger navn og adgangskode, og gemmer derfor legimitionsoplysningerne.
Det skal siges at den bruger som jeg anvender, og er den bruger som skal have de netværksdrev, har administrator rettigheder.
Avatar billede Linhawk Nybegynder
25. februar 2011 - 14:38 #3
Har løst sig med tiden, jeg er ikke klar over løsningen, men det har nok været opdateringer mm., som har afhkulpet fejlen.