Avatar billede tanzaweb Nybegynder
17. januar 2010 - 20:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HTML mail virker ikke

Hej Jeg har prøvet at sende min mail, som bliverlavet af i en form, men hvis jeg sætter den op med HTML koder som <body> og ligende bliver bare vist i mailen, har prøvet at bruge mail funktionen fra php.net, men det virker stadig ikke.
den sender mailen men kommer med en fejl inden den springer videre til en anden side.

MIME-Version:... List:; syntax illegal for recipient addresses Content-type:... List:; syntax illegal for recipient addresses /home/sites/aida-mads-wedding-site.com/dead.letter... Saved message in /home/sites/site.com/dead.letter

Her er koden jeg har brugt:
$mailto = $HTTP_POST_VARS['email'];
                $mailfrom = "From: aida@aida-mads-wedding-site.com";
                $subject = "Wedding Invitation";
                $body = "<body bgcolor='#33CCFF'> WEDDING INVITATION \n\n$HTTP_POST_VARS[InviText]\n\nWe would like to invite the family of $HTTP_POST_VARS[Family] to our wedding on the 12th of February 2010, at Mlalo in Lushot, Tanzania. The Cermoni will take place at Irente ViewPoint lodge, and the reception will take place at Gilliards lodge, in Mlalo.\n\nLog in at www.aida-mads-wedding-site.com/AMWAdmin/ and use this username $HTTP_POST_VARS[username].\nYour password is $HTTP_POST_VARS[password].\nWhen you have logged in please fill out the form to let us know if you are are coming and how many will attend. Notice only invited people will be granted access to the cermony and reception.\nWe are looking forward to seeing you at the wedding.\n </body>";
                $headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
                $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
                mail($mailto,$subject,$body,$mailfrom,$headers);
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
17. januar 2010 - 20:27 #1
Har du fra det sted programkoden eksekveres adgang til en smtp server og bruger du denne rigtigt? Det behøver nemlig ikke være den ovenstående kode som sådan der udgør din fejl.
mvh
Poul-Erik
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
17. januar 2010 - 20:42 #2
Hmm, nej det har jeg sikkert ikke, hvordan menere du adgang til? er det opsætningen af den?
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
17. januar 2010 - 21:19 #3
Når du sender en mail, er det jo ikke nok at angive fra, til, emne og indhold. Du skal også fortælle hvilken server der skal bruges til sende selve mailen.
I dit mailsystem på din pc har du også fortalt hvilken pop3 server (hente mails fra) og hvilken smtp server (sende mails til) og helt tilsvarende skal du gøre i dit program. Her skal du så kun sende og har kun brug for at fortælle hvilken smtp server du skal bruge.
Vær også opmærksom på, at du måske også skal bruge en bruger konto og en adgangskode (username og password) til smtp serveren.
Avatar billede repox Seniormester
17. januar 2010 - 22:33 #4
Dit problem er at du har misforstået manualen.
Den femte parameter i mail() funktionen anvendes udelukkende til at sende parametre med til det program der anvendes til at sende emailen med.

Din $headers og $mailfrom variabel skal sættes sammen i en enkelt variabel og indsættes i den fjerde parameter i mail() funktionen.
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
10. april 2011 - 07:53 #5
lukker tråd
Avatar billede repox Seniormester
10. april 2011 - 11:52 #6
Var der noget i vejen med den hjælp du har fået?
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
10. april 2011 - 21:30 #7
nej, slet ikke, fik bare besked på at lukke gamle spørgsmål nu, og her.
Avatar billede repox Seniormester
10. april 2011 - 21:43 #8
Jeg kunne godt tænke mig at se den tråd hvor du bliver bedt om det i - måden du gør det på for dig til at fremstå som utaknemmelig og ligeglad med den måde eksperten.dk normalt fungerer på. Så enten har du misforstået hensigten eller også er du bare utaknemmelig.
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
10. april 2011 - 22:05 #9
øøh, kan man fjerne kommentarer, eller er det admin som sender det, jeg kan ikke se den på det spørgsmål jeg oprettede i nat??
Men det er dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/936368#reply_7763888
der stod at før jeg kunne få hjælp skulle jeg lukke eller tildele point, evt. til mig selv hvis der ikke var nogle svar.
Jeg vil med glæde lave et spørgsmål og tildele point, det er slet ikke det. SIdder i Arusha, Tanzania, så der er ikke så meget at gøre her end at forsøge at klare den med eks.dk hjælp :-)
sorry
Avatar billede repox Seniormester
10. april 2011 - 22:11 #10
Skidt med det - idéen med at sørge for at holde sine spørgsmål lukket og i god tid (samt på god maner) er netop at sørge for at folk også vil hjælpe dig fremover.
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
13. april 2011 - 07:21 #11
tak, forbindelsen er ikke altid god her, så ind imellem skal jeg vente lidt før vi kommer på :-)