Avatar billede Hecro Nybegynder
17. januar 2010 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Javascript + ASP (Skriv Javascript resultat til databasen)

Jeg har fundet et javascript som udnytter Google Maps API til at hente afstanden imellem 2 adresser.

Nu er problemet bare at få skrevet denne afstanden til databasen.

Kildekode:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & ("C:/Data/FJERNET/db/db.mdb")'
sql = "SELECT * FROM Adresser where ID= " & ("7")
set ListAdresse1 = Conn.Execute(sql)

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & ("C:/Data/FJERNET/db/db.mdb")'
sql = "SELECT * FROM Adresser where ID= " & ("1")
set ListAdresse2 = Conn.Execute(sql)

if Request.QueryString("action") = ("opret") then
  Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=admin; "
    DSN = dsn & "DBQ=C:/Data/FJERNET/db/test.mdb"
    DataConn.Open DSN
    Set Record = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    Record.open "SELECT * FROM [JS] ORDER BY id", DataConn, 1, 3

    Record.AddNew
        Record.Fields("Afstand") = "<p id=results></p>"
    Record.Update

    Record.Close
    set Record = nothing
    Dataconn.Close

    Response.Redirect("googlemaps.asp")
end if
%>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2&key=ABQIAAAALivP3hZEpzf8e7G_RMS46xTBI9abX6mjwQhBDEzC185cnRmR1BRl2SDO6Ctt7UEs3XiG5xyxg4ZFzA" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">

    var geocoder, location1, location2, gDir;

    function initialize() {
        geocoder = new GClientGeocoder();
        gDir = new GDirections();
        GEvent.addListener(gDir, "load", function() {
            var drivingDistanceMiles = gDir.getDistance().meters / 1609.344;
            var drivingDistanceKilometers = gDir.getDistance().meters / 1000;
            document.getElementById('results').innerHTML = drivingDistanceKilometers;
        });
    }

    function showLocation() {
        geocoder.getLocations(document.forms[0].address1.value, function (response) {
            if (!response || response.Status.code != 200)
            {
                alert("Sorry, we were unable to geocode the first address");
            }
            else
            {
                location1 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                geocoder.getLocations(document.forms[0].address2.value, function (response) {
                    if (!response || response.Status.code != 200)
                    {
                        alert("Sorry, we were unable to geocode the second address");
                    }
                    else
                    {
                        location2 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                        gDir.load('from: ' + location1.address + ' to: ' + location2.address);
                    }
                });
            }
        });
    }

    </script>
  </head>

  <body onload="initialize()">

    <form method="post" action="googlemaps.asp?action=opret" onsubmit="showLocation(); return false;">
      <p>
        <input type="hidden" name="address1" value="<%=ListAdresse1("Vejnavn")%>&nbsp;<%=ListAdresse1("Husnummer")%>&nbsp;<%=ListAdresse1("Postnr")%>&nbsp;<%=ListAdresse1("By")%>" />
        <input type="hidden" name="address2" value="<%=ListAdresse2("Vejnavn")%>&nbsp;<%=ListAdresse2("Husnummer")%>&nbsp;<%=ListAdresse2("Postnr")%>&nbsp;<%=ListAdresse2("By")%>" />
        <input type="submit" name="find" value="Search" />
      </p>
    </form>
    <% Response.Write "<p id=results></p>"%>
  </body>
</html>
Avatar billede Hecro Nybegynder
17. januar 2010 - 14:12 #1
Ingen bud?
Avatar billede Hecro Nybegynder
17. januar 2010 - 21:03 #2
Er der virkelig ikke nogle der har en løsning?
Avatar billede Hecro Nybegynder
17. januar 2010 - 22:29 #3
Har lige ændret lidt på koden - mangler stadig at få postet resultatet til databasen. Der MÅ være en der kan hjælpe mig.

NY KILDEKODE:

<%
if Request.QueryString("action") = ("opret") then
    Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=admin; "
    DSN = dsn & "DBQ=C:/Data/www.FJERNET.dk/db/test.mdb"
    DataConn.Open DSN
    Set Record = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    Record.open "SELECT * FROM [JS] ORDER BY id", DataConn, 1, 3

    Record.AddNew
        Record.Fields("Afstand") = ("HVAD SKAL JEG INDSÆTTE HER??")
    Record.Update

    Record.Close
    set Record = nothing
    Dataconn.Close

    Response.Redirect ("googlemaps.asp")
end if
%>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2&key=ABQIAAAALivP3hZEpzf8e7G_RMS46xTBI9abX6mjwQhBDEzC185cnRmR1BRl2SDO6Ctt7UEs3XiG5xyxg4ZFzA" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">

    var geocoder, location1, location2, gDir;

    function initialize() {
        geocoder = new GClientGeocoder();
        gDir = new GDirections();
        GEvent.addListener(gDir, "load", function() {
            var drivingDistanceMiles = gDir.getDistance().meters / 1609.344;
            var drivingDistanceKilometers = gDir.getDistance().meters / 1000;
            document.getElementById('results').innerHTML = drivingDistanceKilometers;
        });
    }

    function showLocation() {
        geocoder.getLocations(document.forms[0].address1.value, function (response) {
            if (!response || response.Status.code != 200)
            {
                alert("Sorry, we were unable to geocode the first address");
            }
            else
            {
                location1 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                geocoder.getLocations(document.forms[0].address2.value, function (response) {
                    if (!response || response.Status.code != 200)
                    {
                        alert("Sorry, we were unable to geocode the second address");
                    }
                    else
                    {
                        location2 = {lat: response.Placemark[0].Point.coordinates[1], lon: response.Placemark[0].Point.coordinates[0], address: response.Placemark[0].address};
                        gDir.load('from: ' + location1.address + ' to: ' + location2.address);
                    }
                });
            }
        });
    }

    </script>
  </head>

  <body onload="initialize()">

    <form method="post" action="googlemaps.asp?action=opret" id="Form29" name=form1>
        <SELECT id="SELECT29" name=address1>
            <%
            Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
            DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=admin; "
            DSN = dsn & "DBQ=C:/Data/www.FJERNET.dk/db/db.mdb"
            DataConn.Open DSN

            Set StedA = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
            StedA.open "SELECT * FROM [Adresser] Where BrugerID = " & ("1") & " ORDER BY StedNavn ASC", DataConn
            if not StedA.EOF then
            StedA.MoveFirst
            end if
            do while not StedA.EOF

            StringAdresse1 = StedA("Vejnavn") & " " & StedA("Husnummer") & ", " & StedA("Postnr") & " " & StedA("By")
            %>

            <OPTION value="<%=StringAdresse1%>" <%if StedA("Standard") = TRUE then%>selected<%end if%>><%=StedA("StedNavn")%></OPTION>

            <%
            StedA.MoveNext
            loop
            StedA.Close
            set StedA = nothing
            Dataconn.Close
            %>
        </SELECT>
        ->
        <SELECT id="SELECT1" name=address2 onclick="showLocation(); return false;">
            <%
            Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
            DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=admin; "
            DSN = dsn & "DBQ=C:/Data/www.FJERNET.dk/db/db.mdb"
            DataConn.Open DSN

            Set StedB = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
            StedB.open "SELECT * FROM [Adresser] Where BrugerID = " & ("1") & " ORDER BY StedNavn ASC", DataConn
            if not StedB.EOF then
            StedB.MoveFirst
            end if
            do while not StedB.EOF

            StringAdresse2 = StedB("Vejnavn") & " " & StedB("Husnummer") & ", " & StedB("Postnr") & " " & StedB("By")
            %>

            <OPTION value="<%=StringAdresse2%>"><%=StedB("StedNavn")%></OPTION>

            <%
            StedB.MoveNext
            loop
            StedB.Close
            set StedB = nothing
            Dataconn.Close
            %>
        </SELECT>
        <INPUT TYPE="submit" class="art.button" value="Opret afstand" id="Submit29" name=submit2>
    </form>
    <br />
    <b>Afstand:</b>
    <p id=results></p>
  </body>
</html>
Avatar billede Hecro Nybegynder
17. januar 2010 - 23:14 #4
Har løst problemet selv