Avatar billede sieljacks Nybegynder
16. januar 2010 - 10:56 Der er 15 kommentarer

Problemer med netværksharddisk

Hej

Jeg har købt en Iomega media network hard drive som jeg ikke kan finde på computeren. På Iomegas hjemmeside har jeg fundet problemet til at være:

"DHCP Server Unavailable. Your Home Media Network Hard Drive was not able to get an IP address. Check the network connections and router settings."

Hvad gør jeg ved det?

Jeg har en ganske almindelig belkin router.

Mvh Peter
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 11:17 #1
Hvordan kan du ikke finde den.

Bruger du et Iomega tool til at finde den?
Eller hvordan kan du ikke finde den?
Er det trådløst eller forbundet med kabler?
Hvilken Iomega er det?
Hvilken Router er det?
Hvilket styrresystem er der på din PC?
Avatar billede nugga Nybegynder
16. januar 2010 - 11:26 #2
prøv at sætte NAS'en direkte i din computer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 11:30 #3
nugga>> Tilslutter man NAS'en direkte skal det være med et krydset kabel. Ellers vil det heller ikke virke!
Avatar billede sieljacks Nybegynder
16. januar 2010 - 12:01 #4
Bruger du et Iomega tool til at finde den?

Bruger iomega home storage manager som fulgte med, men den siger device not found.

Eller hvordan kan du ikke finde den?

På min harddisk blinker LED lampen skiftevis orange og blå og ifølge iomegas supportside betyder det dette:

https://iomega-eu-en.custhelp.com/cgi-bin/iomega_eu_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=20880&p_created=1228594124&p_sid=kIaXs7Sj&p_accessibility=&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MiwyJnBfcHJvZHM9MTAzMSwxMDQzJnBfY2F0cz01MCZwX3B2PTIuMTA0MyZwX2N2PTEuNTAmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3NjZl85PTImcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1ibHVl&p_li=&p_topview=1

Er det trådløst eller forbundet med kabler?

det er trådløst

Hvilken Iomega er det?

Iomega Media Netword Hard Driver 1TB

Hvilken Router er det?

Belkin wireless g-router

Hvilket styrresystem er der på din PC?

XP media center
Avatar billede nugga Nybegynder
16. januar 2010 - 12:02 #5
Nej james det skal det ikke, jeg har gjort det tusinde gange.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 12:14 #6
Har du haft en pop op fra din Firewall? og har du givet programmet lov til at få adgang?

Er det trådløst mellem router og NAS?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 12:15 #7
Prøv lige at taste denne adresse ind i en browser: 169.254.55.82 Jeg er lidt i tvivl om det burde virke, men prøv.
Avatar billede sieljacks Nybegynder
16. januar 2010 - 12:27 #8
Kan ikke huske hvorvidt jeg har haft en pop-up, men hvis jeg har så har jeg 100% givet den adgang. Der er kabel mellem harddisk of router.

169.254.55.82 --> sker intet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 12:33 #9
Er DHCP enablet på din Router?

Er NAS'en ny, eller har det virket?
Avatar billede sieljacks Nybegynder
16. januar 2010 - 12:50 #10
Ja, DHCP er slået til... der er i hvert fald noget der heddder DHCP client list under routerens indstillinger.

Harddisken er helt ny.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 13:01 #11
hvormange klienter er der i listen og hvor meget udstyr har du tilsluttet, incl harddisken.
Avatar billede sieljacks Nybegynder
16. januar 2010 - 13:12 #12
Klienter er mig, min nabo og en unkknown.

Det eneste der er tilsluttet er harddisken.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 13:19 #13
Så du har kun 2 computere og NAS'en sluttet til?

Så burde der jo ikke være noget problem...
Og du har vel haft NAS'en slukket og tændt 1000 gange!
Avatar billede sieljacks Nybegynder
16. januar 2010 - 13:34 #14
Ja, har gjort det mange mange gange, og resettet den... Det skal lige siges at jeg ikke har min egen internetforbindelse, men kun et stik i væggen. Ved ikke om det har indflydelse
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2010 - 22:14 #15
Så kan det jo være at der er begrænsning i antallet af DHCP adresser. Men det kan jeg umuligt vide. Kan være at du bør snakke med Ejeren af internet forbindelsen.

Indtil da kan du jo prøve Nuggas forslag med at forbinde direkte til NAS'en, bare fordi det ikke virker på min NAS kan det jo godt virke på din!