Avatar billede mozart Nybegynder
17. juli 2001 - 12:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

goToNetPage + mere

Jeg vil kalde en php side fra en shockWave, med nogle variabler. Det går fint, så længe der kun bliver sendt én variabel med. men jeg vil sq ha\' flere :-)

goToNetPage \"http://url.php?valueH=\"&&string(gVar), \"blank\"

Denne sender én, men hvordan ***** sender man flere med???
Avatar billede lingoman Nybegynder
17. juli 2001 - 15:15 #1
Du kan bruge POST metoden til at sende flere data fks. i en propertyList:

Check Lingo Dictionary for postNetText(url,propertyList,{serverOSString},{serverCharSetString})

mvh Geo
Avatar billede kanding Nybegynder
17. juli 2001 - 15:58 #2
Du skal ikke bruge goToNetPage, men getNetText eller PostNettext. Jeg ville bruge postNetText, men for at svare på dit eksempel, så kan du gøre det sådan her:

id = getNetText(\"http://url.php?valueH=\" & string(gVar)& \"ValueV=\" & string(gVar2))

Derefter test på netDone(id) og neterror(id) i en exitframe

fx. if netDone(id) AND netError(id) = \"OK\" then
-- ok, now what
else
alert (\"Fejl\" && netError(id))
end if

Avatar billede mozart Nybegynder
18. juli 2001 - 14:15 #3
Ja det var os min første tanke, men hvis jeg viser varialberne på en php side. viser den ikke gvar2 og gvar1 bliver \"15ValueV=10\"...

Du skulle vel aldrig ha arbejdet for MediaMix Kanding?
Avatar billede kanding Nybegynder
18. juli 2001 - 18:38 #4
Jeg kender ikke noget til php i forhold til asp, der kan være en forskel der. Du siger viser den på en php side. Hvad er det der skal ske? Skal du have data ind i shockwave eller vidregive data til php?

Ja jeg har arbejdet for mediaMix
Avatar billede mozart Nybegynder
19. juli 2001 - 11:28 #5
Hej Kanding. Det er Kasper fra MediaMix...

Det jeg har er 3 lister, som jeg skal sende vidre til en php side, som så laver 3 txt filer, som en andre så ka se.

Set er faktisk ligesom netracer, hvor man istædet for at køre mod sin egen bedste tid, nu køre mods nettets bedste tid :-)

Avatar billede kanding Nybegynder
19. juli 2001 - 16:19 #6
prøv med postNetText:
infoList = [\"valueH\":string(gVar), \"valueV\":string(gVar2)]
  url = \"http://www.etellerandet.noget.php?\"
  id = postNetText(url, infoList)

osv

Nu er det op til php scripet at parse data. I asp bruger man request med postNetText og request.querystring med getNetText. Spørg din php programmør, hvis det ikke er dig selv.

Jeg går selvfølgelig udfra at du har programmeret det hele fra bunden, for netracer koden tilhører jo MediaMix ;-). Håber heller ikke at det ligner for meget den gamle.

Ud over det, held og lykke. Hvor er du henne nu?
Avatar billede mozart Nybegynder
20. juli 2001 - 12:06 #7
hej igen.

Selvføljelig har jeg skrevet det selv. Jeg har jo haft en go\' læreMester :)

Jeg sidder stadig hos zinckernagel. Jeg vil lige prøve din kode senere - så skal du nok få dine point :-)
Avatar billede mozart Nybegynder
17. august 2001 - 11:54 #8
Nu skal det her spg. vist lukkes - tak for hjælpen drenge :)