Avatar billede gtu Nybegynder
14. januar 2010 - 22:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

insert ignore on duplicate

Hej,

Jeg har en DB hvor jeg læser en masse csv filer ind.. med kunde informationer.. kunne godt tænke mig at ignorer linier hvis de allerede er der, men også have de dubplicate vist.. Er det muligt at lave en INSERT og en SELECT på de dublicate der bliver ignoreret?

Skal alle koloner være ens for at den bliver ignoreret? kan jeg få den til at ignorer hvis kobnr findes i db?

INSERT IGNORE INTO kunder
(id, kunde, kobnr) VALUES('Timmy Hansen', '123456789')
Avatar billede j4k0b Nybegynder
15. januar 2010 - 07:54 #1
Hvis du vil lave det udelukkende på databasesiden, så skal du lave en stored procedure til formålet. Hvis du ikke har forstand på PL/SQL så er du nok nødt til at lave logikken i det programmeringssprog du arbejder i.
Avatar billede gtu Nybegynder
18. januar 2010 - 11:08 #3
okay.. tak.. laver du et svar
Avatar billede j4k0b Nybegynder
19. januar 2010 - 06:53 #4
svar