Avatar billede serverservice Praktikant
14. januar 2010 - 20:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mangler kontrolpanel til at oprette mailkonti på en velfungerende webserver

Hej jeg har min webserver som kører med Ubuntu 9.04 og den virker fint med:

Apache Webserver
MySQL Database Server
Postfix Mail Server
SSH Server
Webmin - backup m.m
Sendmail Mail Server

squirrelmail , men virker ikke helt endnu sikkert fordi der mangler imap server ?

Min drøm er at blive uafhængig af mit webhotel så jeg kan nøjes med dns fra gratisdns -

Jeg mangler følgende:
1. At kunne oprette mail konti til de enkelte domæner og få mails videresendt til mailkonti som folk anvender pop3 eller imap?
2. At have ssh med jail sådan at man bliver låst til sin webmappe
3. Måske et kontrolpanel , ispconfig eller lignende

Sikkerhed og performance er vigtigt - men kom med et bud på de løsninger du kan lave.
Jeg har en af landets bedste Itnørder til at se på sikkerhed - det eneste vi skal sikre mht mailserver er at den er sikkret mod spam så vidt det er muligt.

Glæder mig til at høre fra jer eksperter som kan hjælpe ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. januar 2010 - 14:05 #1
1) Hvis mailserveren er velfungerende og opsat med mysql, er dette super nemt. Du opretter dem jo bare i din forwarding tabel (lidt afhængig af opsætning), og så skal den endelige destination selvfølgelig eksitere på serveren.
Angående POP3 eller IMAP, kan du vælge at konfiguere den ene eller den anden, eller muligvis begge hvis dette ønskes.

2) Kig her: http://www.howtoforge.com/chrooted_ssh_howto_debian
Jeg har ikke selv prøvet dette. Hvad er grunden til du gerne vil give folk adgang via SSH ?

3) Kender jeg intet til da jeg ikke ser nogen grund til at bruge dem. :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
27. januar 2010 - 19:08 #2
tak jeg ser lige på det når jeg får tid igen -
Jeg har installeret webserveren med ubuntu 9.10 og det er rigtigt nemt at sætte op fra start med postfix , dovecot mm
Avatar billede serverservice Praktikant
10. januar 2011 - 21:44 #3
fik det ikke til at virke