Avatar billede Maylind Nybegynder
13. januar 2010 - 22:51 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Sender ikke min opret ind i databasen.

Hejsa

Jeg har et problem.

Jeg har lavet en formular hvor man kan oprette sig som bruger, derefter skal det så udskrives så den nye bruger kan se de oplysninger som den lige har indtastet.

Men der er bare det problem at den nye brugers oplysninger ikke ryger ind i min tabel.

Min kode ser sådan ud.

<table id="tabel" cellspacing="10" cellpadding="">
    <tr>
        <td>
            <form method="post" action="?page=tilmeld">
                * Vælg password:<br />
                <input type="password" name="pass" /><br />
                * Fornavn:<br />
                <input type="text" name="navn"/><br />
                * Efternavn:<br />
                <input type="text" name="enavn"/><br />
                * Adresse:<br />
                <input type="text" name="adr"/><br />
                * By:<br />
                <input type="text" name="bynavn" /><br />
                * Postnr:<br />
                <input type="text" name="postnr" /><br />
                * Email:<br />
                <input type="text" name="mail" /><br />
                <input type="submit" name="send" value="send"/>
                <input type="reset" value="slet alt" />
            </form><br /><br />
        </td>
<?php
//Her kan man oprette sig selv til kundeklubben.
    if(isset($_POST['send'])){
        $strPass = $_POST['pass'];
        $strNavn = $_POST['navn'];
        $strEfnavn = $_POST['enavn'];
        $strAdr = $_POST['adr'];
        $strBy = $_POST['bynavn'];
        $intPost = $_POST['postnr'];
        $strMail = $_POST['mail'];

$usrSQL = "insert into kopret (password, fornavn, efternavn, adresse, by, postnr, mail) values('".$strPass."','".$strNavn."','".$strEfnavn."','".$strAdr."','".$strBy."','".$intPost."','".$strMail."' )";

mysqli_query($conn,$usrSQL);

// Her udskriver jeg så det der er indtastet i formularen ud på skærmen.

$profilSQL = mysqli_query($conn,"select * from kopret order by oid desc limit 1");
                        $profilInfo = mysqli_fetch_array($profilSQL);
                        echo "<td>";
                        echo "Du har indtastet disse oplysninger:<br /><br />";
                        echo $profilInfo['password']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['fornavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['efternavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['adresse']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['by']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['postnr']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['mail']."";

//Her bliver kunden tildelt et kundenr, som bliver trukket ud af tabellen opret fra oid.
                        echo"Dit kunde nr er: " .$profilInfo['oid'];
                        echo "<br /><br />";

//Her har jeg lavet så man kan printe alle sine oplysninger ud.
                        echo "<a href='java script:window.print();'>Print dine oplysninger</a>";
                        echo "</td></tr></table>";

    };
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
13. januar 2010 - 22:54 #1
Bare lige et spørgsmål for at være helt sikker - Har du en connection til din database?
Avatar billede Maylind Nybegynder
13. januar 2010 - 22:59 #2
Hehe jep det har jeg...:)
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
13. januar 2010 - 23:06 #3
mysqli_query($conn,$usrSQL);

burde det ikke ændres til:

mysql_query($conn,$usrSQL);

Mvh.
Avatar billede Maylind Nybegynder
13. januar 2010 - 23:20 #4
Jamen er det ikke mysqli til PHP, er det ikke php4? Er ikke så god til dette endnu:)
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
13. januar 2010 - 23:35 #5
nej det er mysql_query. Men ville nu gøre det sådan her:

$usrSQL = "insert into kopret (password, fornavn, efternavn, adresse, by, postnr, mail) values('".$strPass."','".$strNavn."','".$strEfnavn."','".$strAdr."','".$strBy."','".$intPost."','".$strMail."' )";

mysqli_query($conn,$usrSQL);

Ændre det til:

mysql_query("INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strmail'");

Håber du kunne bruge det til noget.

Mvh
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 00:04 #6
det hjalp lidt på det. men denne linie giver mig stadig lidt besvær. der kommer en fejl frem.

$usrSQL = mysql_query("INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strMail'");

den giver denne fejl..

Warning: mysqli_query(): Empty query in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\function.php on line 146
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. januar 2010 - 09:02 #7
Gider du prøve at poste hele dit script herind igen? Så jeg kan se hvordan det nu ser ud.

Mvh.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 10:33 #8
<table id="tabel" cellspacing="10" cellpadding="">
    <tr>
        <td>
            <form method="post" action="?page=tilmeld">
                * V&aelig;lg password:<br />
                <input type="password" name="pass" /><br />
                * Fornavn:<br />
                <input type="text" name="navn"/><br />
                * Efternavn:<br />
                <input type="text" name="enavn"/><br />
                * Adresse:<br />
                <input type="text" name="adr"/><br />
                * By:<br />
                <input type="text" name="bynavn" /><br />
                * Postnr:<br />
                <input type="text" name="postnr" /><br />
                * Email:<br />
                <input type="text" name="mail" /><br />
                <input type="submit" name="send" value="send"/>
                <input type="reset" value="slet alt" />
            </form><br /><br />
        </td>
<?php
//Her kan man oprette sig selv til kundeklubben.
    if(isset($_POST['send'])){
        $strPass = $_POST['pass'];
        $strNavn = $_POST['navn'];
        $strEfnavn = $_POST['enavn'];
        $strAdr = $_POST['adr'];
        $strBy = $_POST['bynavn'];
        $intPost = $_POST['postnr'];
        $strMail = $_POST['mail'];

$usrSQL = mysqli_query($conn,"INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strMail'");

mysqli_query($conn,$usrSQL);

// Her udskriver jeg så det der er indtastet i formularen ud på skærmen.

$profilSQL = mysqli_query($conn,"select * from kopret order by oid desc limit 1");
                        $profilInfo = mysqli_fetch_array($profilSQL);
                        echo "<td>";
                        echo "Du har indtastet disse oplysninger:<br /><br />";
                        echo $profilInfo['password']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['fornavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['efternavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['adresse']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['by']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['postnr']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['mail']."";

//Her bliver kunden tildelt et kundenr, som bliver trukket ud af tabellen opret fra oid.
                        echo"Dit kunde nr er: " .$profilInfo['oid'];
                        echo "<br /><br />";

//Her har jeg lavet så man kan printe alle sine oplysninger ud.
                        echo "<a href='java script:window.print();'>Print dine oplysninger</a>";
                        echo "</td></tr></table>";

    };
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. januar 2010 - 11:46 #9
Først lige et spørgsmål? - Hvorfor bliver du ved med at bruge mysqli_query istedet for mysql_query?

<table id="tabel" cellspacing="10" cellpadding="">
    <tr>
        <td>
            <form method="post" action="?page=tilmeld">
                * V&aelig;lg password:<br />
                <input type="password" name="pass" /><br />
                * Fornavn:<br />
                <input type="text" name="navn"/><br />
                * Efternavn:<br />
                <input type="text" name="enavn"/><br />
                * Adresse:<br />
                <input type="text" name="adr"/><br />
                * By:<br />
                <input type="text" name="bynavn" /><br />
                * Postnr:<br />
                <input type="text" name="postnr" /><br />
                * Email:<br />
                <input type="text" name="mail" /><br />
                <input type="submit" name="send" value="send"/>
                <input type="reset" value="slet alt" />
            </form><br /><br />
        </td>
<?php
//Her kan man oprette sig selv til kundeklubben.
    if(isset($_POST['send'])){
        $strPass = $_POST['pass'];
        $strNavn = $_POST['navn'];
        $strEfnavn = $_POST['enavn'];
        $strAdr = $_POST['adr'];
        $strBy = $_POST['bynavn'];
        $intPost = $_POST['postnr'];
        $strMail = $_POST['mail'];

mysql_query("INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strMail'");

// Her udskriver jeg så det der er indtastet i formularen ud på skærmen.

$profilSQL = mysqli_query($conn,"select * from kopret order by oid desc limit 1");
                        $profilInfo = mysqli_fetch_array($profilSQL);
                        echo "<td>";
                        echo "Du har indtastet disse oplysninger:<br /><br />";
                        echo $profilInfo['password']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['fornavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['efternavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['adresse']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['by']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['postnr']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['mail']."";

//Her bliver kunden tildelt et kundenr, som bliver trukket ud af tabellen opret fra oid.
                        echo"Dit kunde nr er: " .$profilInfo['oid'];
                        echo "<br /><br />";

//Her har jeg lavet så man kan printe alle sine oplysninger ud.
                        echo "<a href='java script:window.print();'>Print dine oplysninger</a>";
                        echo "</td></tr></table>";

    };

Men sådan vil jeg tro det skal se ud.

Mvh.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 12:57 #10
Det fordi min lærer bliver ved med at sige at det er det jeg skal bruge.

har kopiret det nu. Der kommer ikke fejl frem mere. men når jeg indtaster info, bliver det stadig ikke sent ind i min tabel og det hiver det heller ikke ud igen på min skærm så jeg kan se det jeg lige har skrevet.

mvh
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. januar 2010 - 13:39 #11
nej det er klart når du ikke får sat noget ind i databasen, at den heller ikke henter det bagefter.

Prøv så med det her:

<table id="tabel" cellspacing="10" cellpadding="">
    <tr>
        <td>
            <form method="post" action="?page=tilmeld">
                * V&aelig;lg password:<br />
                <input type="password" name="pass" /><br />
                * Fornavn:<br />
                <input type="text" name="navn"/><br />
                * Efternavn:<br />
                <input type="text" name="enavn"/><br />
                * Adresse:<br />
                <input type="text" name="adr"/><br />
                * By:<br />
                <input type="text" name="bynavn" /><br />
                * Postnr:<br />
                <input type="text" name="postnr" /><br />
                * Email:<br />
                <input type="text" name="mail" /><br />
                <input type="submit" name="send" value="send"/>
                <input type="reset" value="slet alt" />
            </form><br /><br />
        </td>
<?php
//Her kan man oprette sig selv til kundeklubben.
    if(isset($_POST['send'])){
        $strPass = $_POST['pass'];
        $strNavn = $_POST['navn'];
        $strEfnavn = $_POST['enavn'];
        $strAdr = $_POST['adr'];
        $strBy = $_POST['bynavn'];
        $intPost = $_POST['postnr'];
        $strMail = $_POST['mail'];

mysqli_query($conn,"INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strMail'");

// Her udskriver jeg så det der er indtastet i formularen ud på skærmen.

$profilSQL = mysqli_query($conn,"select * from kopret order by oid desc limit 1");
                        $profilInfo = mysqli_fetch_array($profilSQL);
                        echo "<td>";
                        echo "Du har indtastet disse oplysninger:<br /><br />";
                        echo $profilInfo['password']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['fornavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['efternavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['adresse']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['by']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['postnr']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['mail']."";

//Her bliver kunden tildelt et kundenr, som bliver trukket ud af tabellen opret fra oid.
                        echo"Dit kunde nr er: " .$profilInfo['oid'];
                        echo "<br /><br />";

//Her har jeg lavet så man kan printe alle sine oplysninger ud.
                        echo "<a href='java script:window.print();'>Print dine oplysninger</a>";
                        echo "</td></tr></table>";

    };

Mvh
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 13:47 #12
hmmm, det hjalp heller intet.

Det som om der går noget galt oppe i browseren.

når jeg trykker ind på min menu "opret/slet bruger" Står der dette i browseren.

http://localhost/GadgetHouse/?page=1

Og når jeg så udfylder formularen, og trykker send, ender jeg her

http://localhost/GadgetHouse/?page=tilmeld

Aner ike om det kan have noget med det at gøre, synes bare det ser forkert ud.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 13:50 #13
hmmm, det hjalp heller intet.

Det som om der går noget galt oppe i browseren.

når jeg trykker ind på min menu "opret/slet bruger" Står der dette i browseren.

http://localhost/GadgetHouse/?page=1

Og når jeg så udfylder formularen, og trykker send, ender jeg her

http://localhost/GadgetHouse/?page=tilmeld

Aner ike om det kan have noget med det at gøre, synes bare det ser forkert ud.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 13:55 #14
hmmm, det hjalp heller intet.

Det som om der går noget galt oppe i browseren.

når jeg trykker ind på min menu "opret/slet bruger" Står der dette i browseren.

http://localhost/GadgetHouse/?page=1

Og når jeg så udfylder formularen, og trykker send, ender jeg her

http://localhost/GadgetHouse/?page=tilmeld

Aner ike om det kan have noget med det at gøre, synes bare det ser forkert ud.
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. januar 2010 - 13:55 #15

<table id="tabel" cellspacing="10" cellpadding="">
    <tr>
        <td>
            <form method="post" action="?page=1">
                * V&aelig;lg password:<br />
                <input type="password" name="pass" /><br />
                * Fornavn:<br />
                <input type="text" name="navn"/><br />
                * Efternavn:<br />
                <input type="text" name="enavn"/><br />
                * Adresse:<br />
                <input type="text" name="adr"/><br />
                * By:<br />
                <input type="text" name="bynavn" /><br />
                * Postnr:<br />
                <input type="text" name="postnr" /><br />
                * Email:<br />
                <input type="text" name="mail" /><br />
                <input type="submit" name="send" value="send"/>
                <input type="reset" value="slet alt" />
            </form><br /><br />
        </td>
<?php
//Her kan man oprette sig selv til kundeklubben.
    if(isset($_POST['send'])){
        $strPass = $_POST['pass'];
        $strNavn = $_POST['navn'];
        $strEfnavn = $_POST['enavn'];
        $strAdr = $_POST['adr'];
        $strBy = $_POST['bynavn'];
        $intPost = $_POST['postnr'];
        $strMail = $_POST['mail'];

mysqli_query($conn,"INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strMail'");

// Her udskriver jeg så det der er indtastet i formularen ud på skærmen.

$profilSQL = mysqli_query($conn,"select * from kopret order by oid desc limit 1");
                        $profilInfo = mysqli_fetch_array($profilSQL);
                        echo "<td>";
                        echo "Du har indtastet disse oplysninger:<br /><br />";
                        echo $profilInfo['password']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['fornavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['efternavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['adresse']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['by']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['postnr']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['mail']."";

//Her bliver kunden tildelt et kundenr, som bliver trukket ud af tabellen opret fra oid.
                        echo"Dit kunde nr er: " .$profilInfo['oid'];
                        echo "<br /><br />";

//Her har jeg lavet så man kan printe alle sine oplysninger ud.
                        echo "<a href='java script:window.print();'>Print dine oplysninger</a>";
                        echo "</td></tr></table>";

    };
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 14:05 #16
hmmm, det hjalp heller intet.

Det som om der går noget galt oppe i browseren.

når jeg trykker ind på min menu "opret/slet bruger" Står der dette i browseren.

http://localhost/GadgetHouse/?page=1

Og når jeg så udfylder formularen, og trykker send, ender jeg her

http://localhost/GadgetHouse/?page=tilmeld

Aner ike om det kan have noget med det at gøre, synes bare det ser forkert ud.
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. januar 2010 - 14:06 #17
Jeg har lige ændret så at den ikke skifter til tilmeld mere.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 14:11 #18
hmmm, det hjalp heller intet.

Det som om der går noget galt oppe i browseren.

når jeg trykker ind på min menu "opret/slet bruger" Står der dette i browseren.

http://localhost/GadgetHouse/?page=1

Og når jeg så udfylder formularen, og trykker send, ender jeg her

http://localhost/GadgetHouse/?page=tilmeld

Aner ike om det kan have noget med det at gøre, synes bare det ser forkert ud.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 14:51 #19
hmmm, det hjalp heller intet.

Det som om der går noget galt oppe i browseren.

når jeg trykker ind på min menu "opret/slet bruger" Står der dette i browseren.

http://localhost/GadgetHouse/?page=1

Og når jeg så udfylder formularen, og trykker send, ender jeg her

http://localhost/GadgetHouse/?page=tilmeld

Aner ike om det kan have noget med det at gøre, synes bare det ser forkert ud.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 15:01 #20
hmmm, det hjalp heller intet.

Det som om der går noget galt oppe i browseren.

når jeg trykker ind på min menu "opret/slet bruger" Står der dette i browseren.

http://localhost/GadgetHouse/?page=1

Og når jeg så udfylder formularen, og trykker send, ender jeg her

http://localhost/GadgetHouse/?page=tilmeld

Aner ike om det kan have noget med det at gøre, synes bare det ser forkert ud.
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 19:29 #21
hvor skal den så gå til???
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 20:02 #22
det som om det hele ikke passer sammen i browseren. mangler jeg en location måske?
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. januar 2010 - 21:22 #23

<table id="tabel" cellspacing="10" cellpadding="">
    <tr>
        <td>
            <form method="post" action="?page=1&method=yes">
                * V&aelig;lg password:<br />
                <input type="password" name="pass" /><br />
                * Fornavn:<br />
                <input type="text" name="navn"/><br />
                * Efternavn:<br />
                <input type="text" name="enavn"/><br />
                * Adresse:<br />
                <input type="text" name="adr"/><br />
                * By:<br />
                <input type="text" name="bynavn" /><br />
                * Postnr:<br />
                <input type="text" name="postnr" /><br />
                * Email:<br />
                <input type="text" name="mail" /><br />
                <input type="submit" name="send" value="send"/>
                <input type="reset" value="slet alt" />
            </form><br /><br />
        </td>
<?php
//Her kan man oprette sig selv til kundeklubben.
    if(isset($_get['method'])){
        $strPass = $_POST['pass'];
        $strNavn = $_POST['navn'];
        $strEfnavn = $_POST['enavn'];
        $strAdr = $_POST['adr'];
        $strBy = $_POST['bynavn'];
        $intPost = $_POST['postnr'];
        $strMail = $_POST['mail'];

mysql_query("INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strMail'");

// Her udskriver jeg så det der er indtastet i formularen ud på skærmen.

$profilSQL = mysql_query($conn,"select * from kopret order by oid desc limit 1");
                        $profilInfo = mysql_fetch_array($profilSQL);
                        echo "<td>";
                        echo "Du har indtastet disse oplysninger:<br /><br />";
                        echo $profilInfo['password']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['fornavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['efternavn']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['adresse']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['by']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['postnr']."<br /><br />";
                        echo $profilInfo['mail']."";

//Her bliver kunden tildelt et kundenr, som bliver trukket ud af tabellen opret fra oid.
                        echo"Dit kunde nr er: " .$profilInfo['oid'];
                        echo "<br /><br />";

//Her har jeg lavet så man kan printe alle sine oplysninger ud.
                        echo "<a href='java script:window.print();'>Print dine oplysninger</a>";
                        echo "</td></tr></table>";

    };

Dette skulle meget gerne virke. Prøv og lade være med at ændre mysql_query til mysqli_query.

Mvh
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 23:00 #24
Det har jeg lige prøvet, men der kommer disse fejl frem???
Avatar billede Maylind Nybegynder
14. januar 2010 - 23:08 #25
Det har jeg lige prøvet, men der kommer disse fejl frem??

Warning: mysql_query() expects parameter 1 to be string, object given in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\function.php on line 150 Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, null given in C:\Users\Mai\Documents\My Dropbox\www\GadgetHouse\include\function.php on line 151
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
14. januar 2010 - 23:34 #26
hvordan ser din mysql connection ud?.
Avatar billede intenz Novice
15. januar 2010 - 00:06 #27
Hvis du har PHP5 kan du godt bruge mysqli_query, det bør ikke betyde noget. Men du har ingen mysql_connect i dit script? Du er sikker på, at du har forbindelse til databasen?

Prøv at sæt en 'or die(mysql_error())' ind på alle dine mysql_query kald. Så du kan se hvad den siger fejlen er.

F.eks. sådan:
mysql_query("INSERT INTO kopret SET password='$strPass', fornavn='$strNavn', efternavn='$strEfnavn', adresse='$strAdr', by='$strBy', postnr='$intPost', mail='$strMail'") or die(mysql_error());
Avatar billede Maylind Nybegynder
15. januar 2010 - 12:08 #28
hejsa

Var nede på skolen idag og mig og min lærer fandt stille frem til det, der var lidt små fejl omkring, men det funker nu:)

Men hold endelig øje med mig for der er snart et problem mere:) og mange tak for din hjælp.