Avatar billede blister09 Nybegynder
13. januar 2010 - 15:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kun én højtaler virker???

Hej eksperter.

Har lige skiftet mit graffikkort til et Radeon, og efter jeg skiftede det, stoppede mine højtalere med at spille.

Min chef kom så forbi og rodede lidt, og da han så genstartede, kom lyden igen. Dagen efter fandt jeg så ud af at det kun var én af højtalerne der virkede... den til højre. byttede jeg om på stikkene, var det så den til venstre der virkede.

Jeg tænkte at det var højtaleren der var ved at stå af, ind til jeg prøvede mit headset. det var også kun i dne ene side der kom lyd ud af.

prøvede nu med nye højtalere. Logitech z 2300. De har samme problem. og de er 100 % nye.

Har tjekket balancen og dne er i midten. Har dog lagt mærke til at der er kommet en ekstra lyd ting i enhedshåndtering. (den der er deaktiveret) billede:

http://img15.imageshack.us/img15/7885/lydg.jpg

aktiverer jeg den, er der slet ingen lyd.

Ved i havd der kan være galt? jeg er sikker på at det er en eller andne dum indstilling..

Tak :)

ps. har i nogle svar, skal i nok skrive hvordan jeg gør det i siger. er ikke så meget inde i det..
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 16:10 #1
Prøv at højre klik på den og tryk aktiver hvis der er et rødt kryds er det deaktiveret hvis det er et gult ? mangler det en driver!
Avatar billede blister09 Nybegynder
13. januar 2010 - 16:17 #2
Ja, men når jeg aktiverer der, er der intet. den virker fint.
- men der er ingen lyd..  der står ikke noget gult ? eller rødt kryds.. den står som de andre står nu. (på billedet)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 16:38 #3
Nu er det nemmere hvis man fik at vide hvilket bundkort og hvilket styresystem der bliver brugt? hvordant kan du skifte højtaler? det er så måske ikke et doppelt jackstik der bruges?
13. januar 2010 - 17:34 #4
Generelt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ? (Selvom vi her kan gætte på XP...) ...

---

Der skal (gen)indlæsning af audiodriver under alle omstændigheder...
Avatar billede blister09 Nybegynder
13. januar 2010 - 17:53 #5
altså begge højtalere går ned i subwooferen.. bytter jeg dem om dernede, er det den modsatte der virker (dvs ikke højtaleren der er i stykker) ..

jeg bruger Windows XP..
Bundkort: Winfast
model: K8M890-8237
Avatar billede blister09 Nybegynder
13. januar 2010 - 17:55 #6
hvordan genindlæser jeg en audio driver? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 18:42 #7
Avatar billede blister09 Nybegynder
13. januar 2010 - 19:15 #8
hvad skal jeg downloade? hehe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 20:42 #9
Du skal på siden vælge hvilken cpu det har og alle de data der er brug for og derud fra vælge sound driver
Avatar billede blister09 Nybegynder
13. januar 2010 - 20:47 #10
de modeller der er, er ikke det jeg har..

kan ikek finde mit..
Avatar billede blister09 Nybegynder
06. juli 2010 - 15:49 #11
.
Avatar billede blister09 Nybegynder
06. juli 2010 - 15:50 #12
super, tak :)