Avatar billede mickni33 Nybegynder
13. januar 2010 - 13:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lave et job i MS sql agent

hvordan laver man et job som sletter alt data i en tabel..
feks:
delete from table where datTime < Date.Now

Men Date.Now må gerne være variable så man selv kan bestemme hvor lang tilbage man vil slette fra
Avatar billede kxh Nybegynder
13. januar 2010 - 14:35 #1
Hej du kunne bruge denne sql - evt. opret den som den som en stored procedure

delete from table_name where datTime < getdate() - 7

hilsen kim
Avatar billede mickni33 Nybegynder
13. januar 2010 - 14:41 #2
hvis jeg nu vil køre den sql du har lavet hvordan overføre jeg så input parameter, feks 7
Avatar billede kxh Nybegynder
13. januar 2010 - 14:55 #3
hvis du vil køre det som et sql agent job, kan du ikke lave et input parameter, så ville jeg lave en stored procedure som indeholder din delete sætning og en select der henter en defineret værdi i en tabel, som du kan opdatere via din app.

CREATE PROCEDURE usp_sletdata

AS
BEGIN
DECLARE @days as int

SELECT @days=felt FROM myTable

DELETE FROM table_name where datTime < getdate - @days

GO

så oprettes et sql agent job hvor du kalder denne sp, med kommandoen exec usp_sletdata

// kim