Avatar billede denny Nybegynder
13. januar 2010 - 09:20 Der er 15 kommentarer

Hvordan hent jeg kun de først 50 char fra en text string?

Hejsa,

Jeg har bruge for at check en string length og hvis der er mere end 255 char, så skal det bare returnes det først 255 char.Da Html mailto kun understøtte 255 char i body felt.

Please help.
Avatar billede majbom Novice
13. januar 2010 - 10:21 #1
echo substr($dinStreng, 0, 50);
Avatar billede majbom Novice
13. januar 2010 - 10:22 #2
sorry, det gik lidt stærkt, troede det var php... 2sec
Avatar billede majbom Novice
13. januar 2010 - 10:22 #3
dinStreng.substr(0,50);

:)
Avatar billede denny Nybegynder
13. januar 2010 - 11:15 #4
takker - det prøver jeg. Giver det fejl hvis der er mindre end 50 char?
Avatar billede majbom Novice
13. januar 2010 - 11:27 #5
selv tak, nej det gør det ikke
Avatar billede denny Nybegynder
13. januar 2010 - 14:02 #6
I min text feld har jeg nedenstående text (uden start og slut klammer) og i min "mailto" skal tage nedenstående text i body felt men det kan jeg ikke fordi der viser "unterminated string constant" og jeg kan ikke se noget gal.

"Role name Deact.ddate Role type Roleauthorizer

In connection with this, the following SAP roles(s) will be deactivated at the date specified"

P.s. Jeg har faktisk også lagt en replace
strin.replace(/\$|,|@|#|~|`|\%|\*|\^|\&|\(|\)|\+|\=|\[|\-|\_|\]|\[|\}|\{|\;|\:|\'|\"|\<|\>|\?|\||\\|\!|\$|\./g;,'')
Avatar billede majbom Novice
13. januar 2010 - 14:53 #7
kan du ikke poste hele js-koden?
Avatar billede denny Nybegynder
13. januar 2010 - 15:11 #8
Hej igen, det ser sådan ud:
<script type="text/javascript">
  function emailForm()
  {
      var removeChar = /\$|,|@|#|~|`|\%|\*|\^|\&|\(|\)|\+|\=|\[|\-|\_|\]|\[|\}|\{|\;|\:|\'|\"|\<|\>|\?|\||\\|\!|\$|\./g;

        var Name= "Jan Hansen";
        var email = "abc@abc.com";
        var bccEmail = "abc@abc.com";
        var subject = "Test mail";
        var descString = "${text.remarks}"; //kommer fra en jsp side
        var description = descString.toString();
        var casechanged = description.toLowerCase();
        var descriptionReplace1 = casechanged.replace(re,'');
        var descriptionReplace = descriptionReplace1.substr(0,50);

    var mailto_link = 'mailto:' + email + '?bcc=' + bccEmail + '&subject=' + subject + '&body='descriptionReplace;

        win = window.open(mailto_link, 'emailWindow');
        if (win && win.open && !win.closed) win.close();
    }
</script>
</head>
    <body>
            <a href="#" onclick= "alert('do you want to send mail'),emailForm();">
    <html:img styleId="buttons.images.email" pageKey="buttons.images.email.norm.filepath" altKey="buttons.images.email.alt" /></a>
</body>
Avatar billede majbom Novice
13. januar 2010 - 20:44 #9
får du ikke fejl i denne linje:

var removeChar = /\$|,|@|#|~|`|\%|\*|\^|\&|\(|\)|\+|\=|\[|\-|\_|\]|\[|\}|\{|\;|\:|\'|\"|\<|\>|\?|\||\\|\!|\$|\./g;

?

jeg er ret sikker på at der skal ' eller " rundt om...
Avatar billede denny Nybegynder
14. januar 2010 - 08:27 #10
Det tror jeg ikke fordi jeg har prøvet med nedenstående text i felt og det virker fint. Den åben mail med alle parameter og body text med det først 50 char.

"This is test fro % and & test ágain for the test and denish character Æ,Ø,Å. And still test for ? and = and (test). So all is just test ¤.  'let's test againa.'ay And i am goin..
Avatar billede majbom Novice
14. januar 2010 - 08:43 #11
der er osse et par fejl:

skal 're' her:

  var descriptionReplace1 = casechanged.replace(re,'');

ikke være 'removeChar' ?

og her:

  var mailto_link = 'mailto:' + email + '?bcc=' + bccEmail + '&subject=' + subject + '&body='descriptionReplace;

mangler du et '+' før 'descriptionReplace'

hvis du retter det, lader det til at virke
Avatar billede denny Nybegynder
18. januar 2010 - 20:08 #12
jeg prøver lige det og vender tilbage.
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:08 #13
blev det løst?
Avatar billede denny Nybegynder
09. august 2013 - 10:40 #14
ja og sorry var ikke her for et stykker tid.

Sender du svar med point.
Avatar billede majbom Novice
13. august 2013 - 20:42 #15
bedre sent end aldrig ;)