Avatar billede hollow Nybegynder
12. januar 2010 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

if sætning virker ikke - PHP

if (isset($_POST['request_username']) && isset($_POST['request_password'])) {

  $number = $_POST['number'];

      if (md5($number) == $_SESSION['image_random_value']) {

      //send noget info til DATABASEN

      } else {header("Location: join.php?error=num");}

} else {header("Location: join.php?error=userpass");}
Avatar billede hollow Nybegynder
12. januar 2010 - 15:58 #1
Glemte helt at skrive hvad der var galt :)

Det er som om den springer den betingelse over som skal kontrollere om den person som ønsker at oprette en bruger har indtastet et brugernavn og et password ikke virker

Istedet springer den bare over betingelsen og går videre til næste betingelse som virker..

forstår det ikke helt..
Avatar billede repox Seniormester
12. januar 2010 - 16:23 #2
Den første betingelse vil vide om $_POST["request_username"] og $_POST["request_password"] vil returnere true fra funktionen isset().
Og hvis de felter er angivet i din HTML (gælder ikke checkboxes) vil de naturligvis være sat.
Det du gerne vil vide er garanteret om der er indhold i de to felter? Og ikke om de eksisterer...
Avatar billede hollow Nybegynder
12. januar 2010 - 17:29 #3
Ja selvfølgelig, er ny til det her PHP

er der en eller anden smart måde man kan kontrolere det på.. eller er det bare ved at lave en betingelse noget alla

if(($_POST['username'] ="") && ($_POST['pass'] ="")) {header(Location:index.php?error=indtastbrugerpass);} else { kør resten af koden

?? giver det overhovedet nogen mening?
Avatar billede expnet Seniormester
12. januar 2010 - 17:59 #4
// Skal være opfyldt med noget data fra input feltet
if(($_POST['username'] != "") && ($_POST['pass'] != ""))

// Skal være ikke indholde data fra input feltet
if(($_POST['username'] == "") && ($_POST['pass'] == ""))

/*
Skal være sandt eller falsk (Her vil den ikke tjekke om det er tal eller bogstaver eller begge dele, Men den tjekker om den er er tom eller indholder noget, og giver output true el. false )
*/

if(isset($_POST['username'] == "") && isset($_POST['pass'] == ""))

Håber det giver lidt mening for dig...

//expnet
Avatar billede expnet Seniormester
12. januar 2010 - 18:00 #5
UPS: Lille fejl

/*
Skal være sandt eller falsk (Her vil den ikke tjekke om det er tal eller bogstaver eller begge dele, Men den tjekker om den er er tom eller indholder noget, og giver output true el. false )
*/

if(isset($_POST['username']) && isset($_POST['pass']))
Avatar billede hollow Nybegynder
12. januar 2010 - 18:26 #6
super :) det ser ud til at virke.. hehe bare smid et svar :) tak
Avatar billede expnet Seniormester
12. januar 2010 - 18:36 #7
Godt virker, velbekommen