Avatar billede medici Nybegynder
12. januar 2010 - 15:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

finde bestemte filer og slette disse hvis de har en bestemt størrelse

hey sidder lidt og roder med at lave et lille consol program, hvor jeg vil finde bestemte filer og slette dem hvis de har en given størrelse, er dog gået lidt kold i det
kan godt hente filerne ud fra mappen, men går så lidt i stå med hvordan jeg finder en bestemt extension f.eks .txt, og om det overhovedet kan lade sig gøre
håber på lidt hjælp
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2010 - 15:36 #1
DirectoryInfo di = new DirectoryInfo(@"C:\");

            FileInfo[] fileInfos = di.GetFiles("*.txt", SearchOption.AllDirectories);

            foreach (var fileInfo in fileInfos)
            {
                if(fileInfo.Length == 1000)
                    fileInfo.Delete();
            }
Avatar billede medici Nybegynder
12. januar 2010 - 15:53 #2
har tilpasset det lidt så det passer med min søge sti, men er kan ikke få det til at virke med foreach (var fileInfo in fileInfos)

det med (var brokker den sig ret meget over
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2010 - 15:56 #3
Hvis du bruger VS 2005/.NET 2.0 og ikke VS 2008 / .NET 3.5 skal du skrive FileInfo fremfor var.
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2010 - 16:02 #4
ja, som Arne_v siger ... så løser det problemer med "var" fejlen.

Det er en Anonym type i .NET 3.5, som på compile time bliver oversat til FileInfo i dette tilfælde ...

Om det er godt eller skidt at bruge det er der sikkert maneg meninger om.

Fik et eller andet sted bare ud fra at folk brugte VS 2008 mindst ... da 2005 jo er ved at være 5 år gammel :-)

mvh
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2010 - 16:03 #5
ja, og svar for at lette processen da det lader til at det var hvad du søgte.

// ouT
Avatar billede medici Nybegynder
13. januar 2010 - 08:06 #6
Det var lige præces det jeg søgte tak for hjælpen smid lige svar så du kan få point