Avatar billede gobo Nybegynder
17. juli 2001 - 09:40 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

onMouseOver i streng?

Hej Forum,

Jeg har et problem med følg. streng! Jeg vil gerne have en mouseover-effekt på mailto\'en, således at man ikke kan se den grimme streng nede i statuslinjen. Jeg har prøvet at sætte:

onMouseOver=\"status=\'mit store problem\'; return true\"

ind, men jeg får fejl, og nu er jeg ved at få spastiske lammelser og slidgigt af at bytte rundt på \" og \' :o)

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Min streng er som følger:

checkurl=\"<a href=\'mailto:\" & replace(str, chr(10), \"\") & \"?bcc=kurt@nielsen.dk&Subject=Dette er emnet\'>\" & str & \"</a>\" & pkt

Hygge,

-GoBo:)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:43 #1
<%

response.write \"<a href=\'noget\' onMouseOver=\"\"window.status=\'mit store problem\'; return true\"\"></a>\"

%>

sååådan :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:43 #2
checkurl = \"<a href=\'mailto:\" & Replace(str, chr(10), \"\") & \"?bcc=kurt@nielsen.dk&Subject=Dette er emnet\' onMouseOver=\"\"window.status=\'mit store problem\'; return true\"\">\" & str & \"</a>\" & pkt

eller sådan i din streng
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:45 #3
Brug to \"\" til at lave een \" i ASP når du laver sådan noget med inline JavaScript der kræver at du bruger \'
Avatar billede torstennielsen Nybegynder
17. juli 2001 - 09:45 #4
<a href=\"/\" onMouseOver=\"window.status=\'mit link\';return true\" onMouseOut=\"window.status=\'\';return true\">ælkj</a>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:46 #5
torstennielsen:> nu var det i en ASP streng og ikke kun rent HTML
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 09:46 #6
%>
<a href=\'noget\' onMouseOver=\"window.status=\'mit store problem\'; return true\"></a>
<%

:)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:47 #7
Jeg grimmes ved folk der prøver at få point og slet ikke gider prøve at finde ud af hvad det er der skal laves !
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 09:48 #8
Det giver ikke mening hvorfor det skulle være i en ASP streng. Det har jo intet med asp at gøre.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:48 #9
(torstennielsen, den var ikke rettet mod dig..)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:49 #10
spectual:> Det giver da masser af mening!
Manden vil UDSKRIVE den linie via ASP og det har han problemer med!
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 09:49 #11
Dette er jo egentlig et html / javascript spørgsmål.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:49 #12
spectual:> Desuden er unødvendig context switching laaangsomt i længden!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:50 #13
spectual:> *suuuuk* NEEJ! LÆS DOG SPØRGSMÅLET FØRST!
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 09:50 #14
Min fejl - det er fordi jeg kun læste din kode.

Det skulle jo nærmere ha været

checkurl = \"<a href=\'noget\' onMouseOver=\"\"window.status=\'mit store problem\'; return true\"\"></a>\"

æh årv? eller hva\'?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:52 #15
Jaaaaa .. og det er det jeg lige har svaret på .. DERFOR himler jeg op !
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 09:54 #16
Nåh.. men det er fordi du response.write\'er den fremfor at lægge den i en variabel.

spectual:> Desuden er unødvendig context switching laaangsomt i længden! >> Response.Write er garenteret langsomere.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 09:57 #17
spectual:> Nopes .. Response.Write er ikke langsommere end det context switch du lavede.
Og hvis du f.eks. skriver:

<%
    Response.Write \"<a href=\'\" & url & \"\' ...>\" & beskrivelse & \"</a>\"
%>

er det LANGT hurtigere end

<a href=\"<%=url%>\" ...><%=beskrivelse%></a>
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:01 #18
Hvordan kan du egentlig vide det med sikkerhed?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:03 #19
Det kan jeg heller ikke .. men det er da logisk.

Vi kan jo lave en test .. udskriv på den ene og den anden måde 5000 linier .. og tag tid på det ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:04 #20
gogo ... er du stadig vågen ?
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:04 #21
Ja det tænkte jeg også på men kunne ikke lige finde en ordentlig timer funktion i VBScript.

Det afhænger vel helt af hvor stor forskel der er.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:07 #22
Hmm .. der er kun sekund opløsning .. DateDiff(\"s\" ..)
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:08 #23
Ja og så er 5000 linjer ikke nok (det tager under et sekund)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:09 #24
Hmm .. er du sikker ? ASP _ER_ langsomt ...
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:11 #25
Tja nu prøvede jeg med 50000.

Det eneste jeg fandt ud af, var at det er overførelsen, der er langsom og ikke afviklingen for den tog under et sekundt (men overførelsen tog 10 sekunder).
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:11 #26
Hvis det passer, kan det vist være ligegyldigt om du bruger response.write eller %>jaddi jaddi <%=test%><%dffdfdlkfd
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:12 #27
*G* 50K ? damn ... tjae .. kan godt være ..
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:13 #28
Hmmm, men jeg vil nu give dig ret.

<a href=\"<%=url%>\" ...><%=beskrivelse%></a>

.. må logisk set være langsomere.

For hver eneste <%= betyder jo response.write - det er bare skrevet på en anden måde. Så denne her linje må være minimum 2 gange langsomere.
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:14 #29
(plus at man skifter mellem sprogene)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:15 #30
spectual:> og ikke nok med det så skal \"ASP\" jo skifte context hver gang den møder et <% tag .. og det kan da heller ikke være helt uden hastighedstab ..
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:16 #31
(plus at man skifter mellem sprogene)  :-)
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:18 #32
Hvis ASP er så hurtigt som det så ud til her - så er hasigheden måske ikke så stor en fordel med ASP .Net

Det kan vist ikke passe.
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:19 #33
*G* 50K ? >> hehehe... prøv med 2.8 MB
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:20 #34
Det kan det ikke nej .. men nu er det jo også en simpel test ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:20 #35
spectual:> jeg mente 50K linier ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2001 - 10:23 #36
\"hver gang den møder et <%\"  --- det er ligegyldigt. Det koster intet i forhold
til de andre optimeringer som Microsoft anbefaler.
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:23 #37
Nåh ok.

Jeg tror egentlig ikke at man kan teste det ordentligt på den måde. Det eneste man tester ved det er vel bare hastigheden på klient/server forbindelsen.
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:24 #38
Ved du hvor man kan finde de \"anbefalinger\"?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 10:25 #39
e.j.:> you got m@il!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2001 - 10:28 #40
Ja, det ved jeg. Du skal bare lede de 70000+ tidligere spørgsmål igennem, så
er det der et sted. Øhm, jeg ved ikke lige om jeg har det liggende....
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 10:30 #41
Du skal bare lede de 70000+ tidligere spørgsmål igennem >> Nåh ja, men hvor lang tid kan det ogs\' tage? :}
Avatar billede gobo Nybegynder
17. juli 2001 - 11:40 #42
Jeg må vist hellere lige få lukket det her, inden der går helt kaos i jeres diskutioner!! :-)

Anyway, tdaugaard få alle points, for det hurtige og rigtige svar!!

TAK!
Avatar billede spectual Nybegynder
17. juli 2001 - 11:42 #43
Man må sige at gobo giver gode points :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 11:43 #44
hæ hæ .. vi har bare en lille \"debat\" ;o)

Men tak :-) Og det var så lidt :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. juli 2001 - 11:44 #45
spectual:> ingen tvivl om det :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2001 - 11:55 #46
Undskyld, gobo, men det er svært at undlade at tage del i en god diskussion.
Vi kan evt. fortsætte her: http://www.eksperten.dk/spm/78706 hvor det ønskede
link også er