Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
11. januar 2010 - 20:07 Der er 1 løsning

Ny stationær, har sammensat to systemer, næsten (I7 el Core2 quad)

Hej,

Håber jeg kan få lidt hjælp til mine valg (budgettet er 15k, men dog gerne billigere)

Pc'en skal primært bruges til poker spil, jeg har en core 2 duo nu og den er laaangsom. Jeg har mange poker klienter åbne og et poker tracker program som er en database der bruger en del regne kraft (det er multithread) - derudover surfer jeg en del mens.

Jeg har to skærme en 30" en 24" så de skal jo kunne trækkes af grafik kortet. Dog behøver det ikke kunne hive de onde spil.

Jeg har prøvet at tage dele der er støjsvage, så har i andre bud må det gerne være med så lidt støj som muligt i baghovedet.

Kan godt selv regne ud at i7 er hurtigere, men er det prisen værd?

Systerme er egentlig ens, bortset fra CPU og mother board.
1)
Core i7 Extreme Edition I7-975 8 MB (Intel Boxed) 3,33 GHZ
(det undrer mig at den kun har 8 mb cache)
Gigabyte EX58-UD5

Core 2 Quad Q9650 12 MB
ASUS Striker II

---------------------------------------------

Kabinet
Antec Performance One P182

PSU
Corsair HX520W

Ram
Her er jeg i tvivl, går ikke ud fra core 2 kan bruge 1333 mht ram. Hvilke anbefaler i? skal der mere end 6-8GB i?
kan forstå kingston og corsair er cremen inden for ram?

Grafik kort:
Her har jeg kigget en del rundt, men det er jo en jungle.
Nogen forslag og tror i det er muligt at finde et passivt kølet?

Harddisk
Regner med en 7200 rpm harddisk, tror ikke der er den vilde forskel, men kan jo tage fejl?

Jeg forventer ikke i finder alt for mig, men om ikke andet fingerpeg i den rigtige retning :-) (self er specifikke bud mere end velkomne)

Mange hilsner
Chris
Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
11. januar 2010 - 21:14 #1
prøver at lukke den her tråd, det er gået op for mig at sammensætningen er helt forkert.