Avatar billede Dartemis Nybegynder
11. januar 2010 - 14:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WMP Playlist

Hey eksperter

Jeg har lavet et lille prog som kan afspille mp3 filer som ligger i en playlist som automatisk bliver lavet, MEN jeg ville gerne kunne trykke på fx. Ctrl + Q og så kommer der et vindue frem med de numre som man har valgt til playlisten, hvorefter man kan markere et nummer og trykke afspil og så skifter den til det nummer.

desværre er der nogle fejl på, når man trykker browse og vælger den mappe man vil have mp3'er fra, skal man vælge mappen 2 gange, og hvis man trykker annuller så kommer den med en fejl besked.

Nogle ider til hvordan dette kan laves ?

Koden ser sådan her ud:

        public WMPLib.IWMPMedia item;

        private void btn_browse_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {

                p = axWindowsMediaPlayer1.newPlaylist("John Player Playlist","");
                folderBrowserDialog1.ShowNewFolderButton = false;
                folderBrowserDialog1.RootFolder = Environment.SpecialFolder.Desktop;
                folderBrowserDialog1.ShowDialog();
                string[] files = Directory.GetFiles(folderBrowserDialog1.SelectedPath, "*.mp3", SearchOption.AllDirectories);

                if (folderBrowserDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)
                {
                    foreach (string file in files)
                    {
                        item = axWindowsMediaPlayer1.newMedia(file);
                        p.appendItem(item);
                    }
                    axWindowsMediaPlayer1.currentPlaylist = p;
                    axWindowsMediaPlayer1.Ctlcontrols.play();
                }
                else
                {
                    MessageBox.Show("Der var ingen filer i den valgte mappe");
                }
            catch (Exception ex)
            {
                MessageBox.Show("Der opstod en fejl, prøv igen eller kontakt os \n\nError: " + ex.Message);
            }

Mange tak på forhånd
Avatar billede bvli Praktikant
11. januar 2010 - 15:54 #1
Hej

Du viser din FolderBrowserDialog to gange.

Slet den første ShowDialog() og ryk din "string[] files = Directory.GetFiles(...)" ned under din "if (folderBrowserDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)"
Avatar billede Dartemis Nybegynder
12. januar 2010 - 09:27 #2
100000000 tak det virkede !! :)

Ved du så os hvordan jeg kan gøre så jeg kan se hvilke sange jeg har i min playlist ?
Avatar billede bvli Praktikant
12. januar 2010 - 10:05 #3
Herligt :) Så lægger jeg et svar.

Mht. at du vil se hvilke sange du har i din playlist må du være noget mere specifik. Hvor skal det vises?
Avatar billede Dartemis Nybegynder
12. januar 2010 - 14:34 #4
Svar accepteret :)

Jamen det skal ligge sådan at, når man HAR valgt sin mappe med sange(som i koden i toppen) og den afspiller sangene, så når man trykker ALT + Q(fx) så popper der et nyt vindue frem, hvor man kan se de numre som ligger i playlisten, dvs de sange som var i mappen.

Håber det kunne forståes bedre :)