Avatar billede ulrikn Nybegynder
11. januar 2010 - 13:36 Der er 6 kommentarer

Datoformat - omvendt DD-MM

Hej

Jeg har netop reinstalleret Win2003 SBS hvorpå vi kører SQL Server Exspress. Efter installationen fungerede mine UPDATE-statements ikke hvis de indeholder datoer. Pludselig vil den have datoformatet som :

"MM-DD-YYYT HH:MM:SS"
og ikke
"DD-MM-YYYY HH:MM:SS"
...som før.

Har ikke umiddelbart gjort noget anderledes end vedr. opsætning i forhold til sidst. Har ændret alt hvad jeg kan finde til dansk format.

Nogen der har nogle bud på hvordan jeg får det til at virke igen.

Til info arbejder det sammen med ASP.NET - også på samme kode som det fungerede før.

MVH Ulrik
Avatar billede ulrikn Nybegynder
11. januar 2010 - 13:37 #1
...og det var selvfølgelig "MM-DD-YYYY HH:MM:SS" der skulle stå :)
Avatar billede Syska Mester
11. januar 2010 - 13:51 #2
Hvordan ser dine Update statements ud ...

Lader til at du ikke bruger paramters ... men manuelt laver dem ala:
UPDATE table SET dato = 'somevaliddate' WHERE ID = 10

Over på parameters ... så ser du aldrig de her problemer igen.

Men hvis du vil løse det her og nu ... så skal du se på nogen Region Settings ... problemet er at den tror du bruger engelsk nu ... mod dansk før ... derfor vil den have datoen på en anden måde.

mvh
Avatar billede Syska Mester
11. januar 2010 - 13:55 #3
http://www.experts-exchange.com/Microsoft/Development/MS-SQL-Server/SQL-Server-2005/Q_23662701.html

Se svaret i bunden:
each login has an associated default language that is assigned to it upon login
just make sure that language format is the one you wants for your specific date format and that should do the trick
Avatar billede ulrikn Nybegynder
11. januar 2010 - 14:00 #4
Eksempel:
dim Dato as Date = now()
UPDATE Tabel set Dato = '" & Dato & "' where Id = 1

Sådan noget i den dur.

Kan kode mig ud af det men vil heller have det løst så jeg ender så det kørte som før.

Ja det med region settings lyder meget rigtigt - men hvor gør jeg det ? Synes efterhånden jeg har været alt igennem der har noget med den slags at gøre.
Avatar billede Syska Mester
11. januar 2010 - 14:14 #5
Se min forige kommentar ... du må jo logge på med en bruger som har et sprog ... kun en ide. Der kan du så sætte default language til Danish ... sådan tolker jeg i hvert fald det svar fra expert-exchange.
Avatar billede ulrikn Nybegynder
11. januar 2010 - 14:33 #6
Skrev det forrige mens du skrev så jeg så det ikke :)

Det var lige præcis det der var problemet så nu virker det.
Smider du lige et svar ?

Måske man skulle overgive sig og købe adgang til Experts Exchange :)