Avatar billede sbjerre Nybegynder
11. januar 2010 - 11:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Getelementbyit på specielt tag

Hej

Lyder det rigtigt at document.getelementbyid(X) ikke virker på nogle (ukendte) tags. f.eks. <ie:menuitem id="test">
på ovenstående tag sker der intet hvis jeg tager
document.getelementbyid("test");

planen var at jeg ville skjule dette element vha.
document.getelementbyid("test").style.display = 'none';
men det har ingen effekt

mvh Søren
11. januar 2010 - 12:22 #1
document.getelementbyid() virker paa input elementer.  Paa non-input elementer skal du bruge the innerHTML property.

Her er et link der handler om precis dette:  http://www.tizag.com/javascriptT/javascript-getelementbyid.php hvorfra jeg quoter:  "If you want to access the text within a non-input HTML element, then you are going to have to use the innerHTML property instead of value.
Avatar billede sbjerre Nybegynder
11. januar 2010 - 12:29 #2
hmmm - det lyder ikke helt rigtigt.
DIV er jo ikke et input element og der virker getelementbyid fint nok. Det er ikke innerHTML jeg skal bruge men derimod muligheden for at ændre i elementets style property
Avatar billede majbom Novice
11. januar 2010 - 12:38 #3
-> #1 - sikke noget pladder!

innerhtml og getElementById kan på ingen måde sammenlignes - innerhtml på non-input elementer svarer groft sagt til value på input-elementer - det er det der står i artiklen - ikke at du ikke kan bruge getElementById på andet end input-elementer.

-> #0 - jeg ved ikke om det kun virker på "almindelige" tags
11. januar 2010 - 13:55 #4
Min undskyldning - hvad jeg forklarer er korrekt men i den forkerte sammenhaeng - du proever ikke at forandre teksten men stylen paa et element.  (Jeg har selv fornylig siddet og bakset med at forandre tekster paa elelementer og fundet loesningen ved innerHTML, derfor var jeg for hurtigt ude med skyderen.

Jeg kender ikke et element som <menuitem> - siger du at man selv kan lave elementer?  Det vidste jeg ikke og derfor heller ikke hvordan tilkendelse af id og getelementbyid virker paa saadanne elementer.

For egen oevelse proevede jeg lige med (de nu depreciated element) <menu> med et antal menupunkter under og det kan jeg snildt skjule ved at give menu en id og sige getelelementbyid('menuid').style.display = 'none'

Men det var ikke det du spurgte om.
18. januar 2010 - 05:46 #5
sbjerre, forventer du flere indlaeg paa dette spoergsmaal?  Erfaringen viser at det er sjaeldent med spoergsmaal der er en uges tid gamle og uden aktivitet i flere dage.  Kan jeg bede dig lukke spoergsmaalet?  Det giver god orden, og saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.
Avatar billede majbom Novice
18. januar 2010 - 08:55 #6
jeg kender ikke til ie:menuitem - hvad er det for noget, og hvordan bruger du det?

kan vi se noget mere kode?
Avatar billede sbjerre Nybegynder
02. februar 2010 - 10:24 #7
ie:menuitem elementer bliver genereret i MOSS 2007 når der bruges ASPMenu controller.

Jeg er dog overbevist om at det ikke kan lade sig gøre så spørgsmålet lukkes igen