Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 23:07 Der er 1 kommentar

Loops

Hej.

Jeg skal have de 10 nyeste felter skrevet ud fra min XML fil, i stedet for at skrive allesammen ud som jeg gør her:

foreach($xml->item as $item)

Jeg ved at det skal være som nedenstående når jeg skal lave et loop med 10, men hvordan får jeg det lige flettet sammen med xml dataen?

for($i=1; $i<10; $i++) {

}

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Mvh.
Henrik
Avatar billede mikaelbaek Nybegynder
04. februar 2010 - 09:50 #1
Hej Henrik.

Jeg gætter på du roder med noget andet og mere end XML.
I XML har du jo ikke muligheden for at bruge variable der ændrer indhold efter læsning.

Det er faktisk muligt at simulere et for Loop i XSL til Transformeringen af din XML (Langhåret rekursivitet).

Det ville hjælpe en del hvis du har et eksempel på det du roder med, så vi har en chance for at hjælpe.

/Mikael