Avatar billede TrekzRapper Nybegynder
10. januar 2010 - 19:12 Der er 1 kommentar

Isometrisk tiling i PHP

Hej Eksperter
Jeg sidder her med et lille problem.
Skal gerne have lavet en løkke, der kan køre et gamemap ud Isometrisk igennem PHP.
Problemet er jeg ikke kan få det til at virke helt godt.

Img-Length: 64
Img-Height: 32

Det skal være et Zig-Zag mønster.

Har denne kode jeg døjede med igår (Som selvfølgelig ikke virker) (Var meget træt så har nok overset en del)
Men jeg er sikker på. At det kan laves 100 gange nemmere.
Selve ideen, er at Lsize og Hsize skal tælles. Så hvergang $count1 = Lsize skal den rykke det halve tile ned. altså 16px. og sætte $less = TRUE hvis $less er lig med true. Skal den rykke ned når $count2 så er l= $Lsize -1 skal den igen rykke ned. og så starte count1 forfra. hvis det er forståeligt.

function MakeWorkSpace($Lsize, $Hsize, $Name) {
    $TotalSize = $Lsize * $Hsize;
    $j = 0;
    $k = 0;
    $i = 0;
    $pos_l = 0;
    $pos_t = 0;

    $count1 = 0;
    $count2 = 0;
    $less = FALSE;

for ($i = 0; $i <= $TotalSize; $i++) {

            for ($j = 0; $j <= Lsize; $j++) {
print '<div id="'.$i.'" style="background-image:url(image/Untitled-9.gif); z-index:'.$i.'; width:64px; height:32px; position:absolute; left:'.$pos_l.'px; top:'.$pos_t.'px;"></div>';
$pos_l = $pos_l + 64;

        if ($j <= $Lsize) {
            $pos_t = $pos_t + 16;
            $pos_l = 32;

        }

            for ($k = 0; $k <= $Lsize -1; $k++) {

                print '<div id="'.$i.'" style="background-image:url(image/Untitled-9.gif); z-index:'.$i.'; width:64px; height:32px; position:absolute; left:'.$pos_l.'px; top:'.$pos_t.'px;"></div>';
                $pos_l = $pos_l + 32;

                if($k <= $Lsize -1) {
                    $pos_t = $pos_t +16;

                }

Som sagt er sikker på det kan laves simplere.

Mv.h Jonas
Avatar billede TrekzRapper Nybegynder
10. januar 2010 - 19:13 #1
EDIT:
Hvis du har til et "Diamant" Layout også. Ville det også være rart. Har brug for begge.

Mvh. Jonas