Avatar billede Linhawk Nybegynder
10. januar 2010 - 12:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tillslut automatisk til netværksdrev

Jeg har en NAS server, hvor jeg gerne vil have mine bærbar på. Det har voldt nogle problemer, men nu har jeg fået den ene bærbar på. Denne bærbar kører Windows 7. Jeg har tilsluttet 2 drev til NAS: et personligt og en fælles drev. Ved opsætning af Windows tilslutning af drevene, har jeg sat at brugernavn og adgangskode huskes, men hver gang min bærbar startes op, er dreve ikke tilsluttet (rødt kryds), og når jeg klikker på dreve, så bliver jeg bedt om brugernavn og adgangskode igen. Kan det ikke lade sig gøre at dette sker automatisk?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. januar 2010 - 12:37 #1
Det skal du gøre inde på NAS serverens administrationsside.
Der er et sted hvor du godkende at dine bærbare har rettigheder.
PT. er min egen slukket så jeg kan ikke lige gå ind og se hvor det er, men det er nemt at se og gøre.
Avatar billede Linhawk Nybegynder
10. januar 2010 - 12:52 #2
Jeg kan ikke se hvor det skulle være, det er en Synology med nyeste firmware. Jeg kan se at jeg kan administrere brugere, grupper og drev på NAS, men jeg kan ikke administrere computere som tilslutter sig, da det vel i bund og grund er brugerne som tilslutter sig drevene og ikke PC'en. Mine 2 stationære (XP OS) får automatisk drevene, og sådan skulle det jo også være med de bærbar.
Avatar billede Linhawk Nybegynder
25. februar 2011 - 14:39 #3
Har løst sig med tiden, temmelig sikkert pga. opdateringer mm.