Avatar billede lause Nybegynder
09. januar 2010 - 14:00 Der er 10 kommentarer

NAS og windows 7

Hej
Jeg har netop installeret Windows 7, men kan ikke komme på min NAS server.. NAS serveren ses på netværket, men når jeg klikker på får jeg en meddelse at jeg ikke har adgang.. jeg har set på opsætningen af NAS'n der er ingen begrænsninger af nogen art ( Password etc. )...Kan yderlig oplyse at NAS'n har fungeret imod XP og Mac X i 3 år.. uden problemer..

Håber at i kan hjælpe mig..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2010 - 14:38 #1
Prøv lige at se efter om uret på NAS'en og uret på din windows maskine er stillet nogenlunde ens.
Avatar billede dr.big Nybegynder
09. januar 2010 - 15:09 #2
Har de samme arbejsgruppe?
Avatar billede lause Nybegynder
09. januar 2010 - 15:15 #3
uret er ok..
Det med gruppe ved jeg ikke ( ved heller ikke hvordan man gør), og har aldrig været nødvendig før, NAS'n er bare blevet koblet til min router, og har virket på 98, XP, Mac.. skal være den første til at indrømme at PP is my game
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2010 - 15:24 #4
hvad er det for en NAS?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. januar 2010 - 15:53 #5
Har du - bare for en sikkerheds skyld - prøvet at logge på med dit admin-brugernavn ?
Avatar billede lause Nybegynder
09. januar 2010 - 16:17 #6
Lars : Admin- brugernavn!! mener du på PC ? der er ikke sat krav til på logging. På NAS'n er den heller ikke sat til krav om pålogging..

Ville det være en ide  at oprette en bruger navn og på logging på NAS'n??
Avatar billede lause Nybegynder
09. januar 2010 - 16:18 #7
James : Det en Argosy External Network HDD..
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. januar 2010 - 22:56 #8
Min kommentar var bare om du havde prøvet at skrive et brugernavn hvis nu bad om et selvom du ikke havde oprettet et (havde selv der problem med min Vista-maskine).

Men det er da værd at prøve at etablere en bruger / kodeord for at prøve den vej.

Og så ville jeg også se på det med workgruop (arbejdsgruppe). Du kan finde den i Win7 ved bare at skrive det i søgefeltet under startmenuen. Navnet er ligegyldigt, bare det er det samme i NAS og dine maskiner.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. januar 2010 - 23:19 #9
workgroup er ligegyldig og har altidd været det
Avatar billede lause Nybegynder
10. januar 2010 - 11:59 #10
Lars: tak.. jeg har prøvet at oprette et bruger navn / password, virker fint på de andre maskiner, men bare ikke på Windows 7.. der kommet end ikke en mulighed frem til at logge på, kun iconet ..