Avatar billede leasing Nybegynder
08. januar 2010 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent data fra excel ark fra webserver

Vi har en intern webserver hvor jeg har lagt følgende script ned på. Fra min terminalserver prøver jeg at tilgå siden, men får fejl: "500 internel server error".

Min kode ser således ud
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
          "Data Source=c:\inetpub\wwwrooot\test\Rentesatser.xls;" & _
            "Extended Properties=""Excel 8.0;HDR=Yes;"";"
rs.open "SELECT * FROM Rente", Conn

do until rs.EOF
Response.Write ( rs("Navn") & " -- " & rs("Rente") & "")
rs.movenext
Loop

rs.Close
Conn.Close
Set rs = Nothing
%>

Har tjekket hvad der ellers er af indlæg på eksperten, men synes ikke der er noget jeg kan bruge. Håber der er nogen med et godt tip.
Kan lige nævne at der selvfølgelig ikke er installeret excel på min webserver, det mener jeg heller ikke der skal være.
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2010 - 13:06 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

Så får vi forhåbentlig en brugbar fejlbesked.
Avatar billede leasing Nybegynder
08. januar 2010 - 13:24 #2
Det er skam gjort...så der er ikke meget at hente der.

Hvis jeg udkommenterer ovenstående kode og indsætter response.write date(), bare for at se om der er liv, så viser den fint dags dato.

Er det noget driver mæssigt? Den driver der er installeret på webserveren er ver. 6.00.6001.18000. Vi anvender office 2003 og senere vil det være office 2007.
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2010 - 19:30 #3
det er svært at sige uden en fejl - fejlen kunne evt ligge i loggen. alternativt så enten udkommentér alle linjer og kommentér én ind ad gangen til du finder den der fejler eller errorobjektet (http://www.w3schools.com/ASP/asp_ref_error.asp) og se om du kan få udskrevet fejlen selv.
Avatar billede leasing Nybegynder
11. november 2010 - 08:29 #4
Jeg er ikke kommet længere med det, men for at lukke spørgsmål, vil du så ikke lige svare, for du har givet et par hint.
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2010 - 18:11 #5
hvis du ikke har fået løst problem så behold bare point.
Avatar billede leasing Nybegynder
18. november 2010 - 15:20 #6
okay, jeg beholder.