Avatar billede para7 Nybegynder
07. januar 2010 - 08:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

.htaccess 301 redirect - clean domæne

Jeg har et multilingual web (php) på Gullestrupnet. - Et site jeg har overtaget videreudviklingen af. Roden er dansk, fx peger et norsk domæne ind på webbets norske folder /no
Dette er gjort via Confixx kontrolpanelet med en 302 redirect. Det virker efter hensigten, og adressebaren i browseren viser pænt det norske domæne UDEN underfolderen /no. Ved ikke hvordan det kan lade sig gøre. Domænet får åbenbart fat i /no indholdet og kan så vise norsk sprog.

Nu skulle en 302 redirect jo ikke være sundt ang. SEO, så derfor forsøger jeg at lave en 302'er i .htaccess. Det virker også, MEN jeg ender op med at der er tilføjet /no i adressebaren.
Her er koden. er der nogen der ved hvordan jeg slipper af med /no?

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^troll-home\.no [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://troll-home.dk/no [L,R=301]

</IfModule>
Avatar billede showsource Seniormester
07. januar 2010 - 15:26 #1
Det skal da vist laves i DNS ?
Avatar billede showsource Seniormester
07. januar 2010 - 15:29 #2
Eller, i min lille verden, vil jeg gerne se hvordan der bliver redirectet til et subdir, uden at subdir er i adresselinien.
Måske fordi no domain har documentroot i no dir ?
Avatar billede para7 Nybegynder
07. januar 2010 - 15:43 #3
Godt at nogen er nysgerrig :)
Det er også interessant hvordan det kan lade sig gøre. Det ligger jo hos Gyllestrup i et Confixx cp med en alm. forward 302 til folderen /no i roden af domænefolderen. Roden er kernen, det danske sprog.

Jeg har prøvet at lave redirect også i index.php med sammme resultat, jeg ender med troll-home.dk/no/

Kun med Confix forward 302 får jeg troll-home.dk. Som om at der bare lige dykkes ned i /no for at læse de norske instruktioner og så dukke op med troll-home.no.

/no/index.php har det her i toppen, som kunne være aktuelt:

$GTW_SCOPE="Public";
$gtw_root_path = '../';

global $gtw_pageid ;

include($gtw_root_path . 'extension.inc');

include($gtw_root_path . 'common.'.$phpEx);
Avatar billede para7 Nybegynder
07. januar 2010 - 15:46 #4
Som du skriver, så må no domain have documentroot i no dir.
Avatar billede showsource Seniormester
07. januar 2010 - 18:24 #5
Jahh, ved ikke.
Bortset fra det, hvad har du af .htaccess i respektive dirs ?

http://troll-home.no/page.php/visningstur/581
f.eks.

og
http://troll-home.no/extension.inc
viser blot forsiden.
( Generelt dumt ikke at bruge php som fil-extension )
Avatar billede showsource Seniormester
07. januar 2010 - 18:25 #6
Der er osse lige denne:
http://troll-home.dk/no/extension.inc
Avatar billede showsource Seniormester
07. januar 2010 - 18:26 #7
Er du sikker på at no dir rent faktisk bruges ?
Avatar billede para7 Nybegynder
08. januar 2010 - 09:14 #8
Tak for investigation. det er ikke mig der har udviklet systemet, for så ville jeg kalde include filer filnavn_inc.php. Systemet er ellers smart lavet på mange måder. Dog leveret som en ikke-færdigudviklet løsning, hvor jeg har overtaget at videreføre det.
Der er kun en .htaccess i roden. Jeg er sikker på at language folderne bruges. Hvis der ikke peges ned i dem, så ender man på den danske afdeling i roden.

Anyway, så har vi besluttet at overgå til at opbygge konceptet fra bunden som en Drupal løsning.

Send lige et svar for point, det har været en god hjælp...
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2010 - 11:02 #9
Ehh, ved ikke lige hvor meget hjælp jeg har været til, men du får et svar :O)
Avatar billede para7 Nybegynder
08. januar 2010 - 11:07 #10
Det hjalp ihvertfald til at tage beslutning :)