Avatar billede hulla Novice
06. januar 2010 - 21:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL - logiske operatorer

Hej

Er det muligt at bruge operatorer som & og | i SQL?

Jeg har en del data gemt som tal, der kan trækkes ved at lave en & i programmeringssproget, men kan det lade sig gøre at klare det allerede i sql'en?

Jeg prøver noget i denne retning uden held til nu:

SELECT * FROM Colors AS c WHERE (SELECT ColorBit FROM Products WHERE Id = @Id) & c.BitValue;

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2010 - 21:48 #1
logisk and or altsaa && || findes som AND OR i standard SQL og som && || som udvidelse i enkelte SQL dialekter

bitvis and or & | er mere usikker, men SQLServer har haft dem siden version 2005.
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2010 - 21:48 #2
Avatar billede hulla Novice
07. januar 2010 - 11:00 #3
var det ikke denne du mente terry:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms174965.aspx
?
Avatar billede hulla Novice
07. januar 2010 - 19:58 #4
Det virker jo glimrende med en lille tilføjelse:

SELECT * FROM Colors AS c WHERE (SELECT ColorBit FROM Products WHERE Id = @Id) & c.BitValue = c.BitValue;