Avatar billede RuneHLA Nybegynder
06. januar 2010 - 18:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søger anbefaling XP 32bit eller 64bit?

Hvad er bedst XP 32 eller XP 64 bit min maskine er emachines g725 bærbar

hvad er fordel og ulemper?
Kan windows xp 64 bit køre alt som 32 kan? og omvendt?

tak på forhånd
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2010 - 18:36 #1
Alm. 32 bit windows apps vil virke fint paa XP 64 bit.

Problemet er primaert drivere.

(og 16 bit apps)

XP 64 bit har aldrig vaeret specielt udbredt. Hvis du har brug for 64 bit skulle du nok satse paa Vista eller 7.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2010 - 19:02 #2
xp, så 32bit
derefter win7 / linux og 64bit
win7 er vista - vista er win6, og jf win7 selv, så er min win7 en win6.1 (men væsentlig bedre end 6.0)

På et tidspunkt skrotter du og din arbejdsplads de sidste 16bit-programmer - gør det inden skift til win7. Få det gamle skidt opgraderet/skiftet. Jeg har selv haft et regnskabsprogram i 16bit i mange år, skiftet til nyere kode er jo bare en overgang (Skat vil fx gerne kunne se gamle data, så jeg har en virtuel-pc kørende med det alene).
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 19:28 #3
http://www.pcworld.dk/art/11233

nærlæs den lige - der kan stadig være vrøvl med 64 bit drivere.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2010 - 20:46 #4
drivere - slå det efter før skift - men alle ting efter 2005 burde have 64-bit drivere nu (ældre ting burde måske skiftes alligevel)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2010 - 20:59 #5
>treatmenice
hvorfor ikke sammenligne en typisk 32bit/2gb opsætning med en nyere 64bit/8gb opsætning.
Der er jo ingen 32-bitter, der vil købe over 3gb, og ingen 64-bitter, der vil forsvare systemet med under 6-8gb.
Den norske undersøgelse er lige så god som at teste om mit 13 år gamle regnskabsprogram kører bedre i 64bit end 32 - nu der er skrevet til 16bit, og reelt er lavet til en win3.1 - det vil ikke udnytte mere ram / flere processorer, og derfor synes nogle, at det er dårligt. Men det er bare gammelt - og skal skiftes.
Ud fra den norske test er en gammel cpu bedre end en nyere - og en 386 er bedre end de senere, da programmet (mit) ikke udnytter det nye ting. Slam-undersøgelse.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 08:09 #6
jeg vil aldrig anbefale noget der er stillet tvivl om sådan er det bare her
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2010 - 23:42 #7
Tid at faa afsluttet her?
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
22. december 2011 - 13:02 #8
lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2011 - 01:56 #9
En anden gang skal vi nok undlade at forsoege at svare paa dine spoergsmaal.